Феликс Килберг не се представя особено убедително за мегазвезда. Привидно скромният швед избягва светлината на прожекторите, не разполага с антураж и се притеснява от успеха.
Но пред уебкамера Килберг се превръща в PewDiePie, най-голямата звезда на YouTube. Той е изградил база от 27 млн. абонати, използвайки нестандартен подход за играене на видеоигри и такива за мобилни телефони.
Неговите клипове не предлагат стандартни ревюта на игри. Pewds, както често е наричан, просто играе и позволява на своята аудитория, състояща се предимно от тийнейджъри, да надникне в неговото преживяване и да чуе произволните му коментари, наблюдавайки странното му поведение. Той прави физиономии, крещи, псува, пее и прави необичайни движения, за да изразява чувствата си.
24-годишният Килбърг, който създава профила си PewDiePie преди пет години, е превърнал името си в марка, която се равнява на 4 млн. рекламни продажби годишно, повече от които генерират чиста печалба.
През декември 2012 г. PewDiePie подписа договор с медийната компания Maker Studios, която произвежда онлайн съдържание. Тя смята PewDiePie за своята най-важна личност. Maker Studios пък беше купена от Walt Disney по-рано тази година в сделка за близо 1 млрд. долара.
Последователите на PewDiePie са толкова много, че дори игрите, които той критикува, получават достатъчно внимание от потребителите, пише Wall Street Journal.
По-рано тази година той направи клип, наречен „Flappy Bird – Don't Play This Game”, в който отправя ругатни към виртуалното пате, което се опитва да преведе през редица препятствия. По това време приложението, наречено „Flappy Bird", не е особено известно, но след клипа на Килбърг милиони хора по света го свалят на мобилните си устройства. Така младият мъж помага за популяризирането на „Flappy Bird”, а виетнамският разработчик на играта се превръща от никому неизвестен в световна сензация.
Без да го прави нарочно, Килбърг помага за оформянето на игралната индустрия.
“Готино е да имаш такова влияние, но в същото време е и малко страшно“, посочва той в едно от редките си интервюта. Килбърг редовно отказва предложенията на медиите, оправдавайки се с натоварения си график, който включва публикуването на няколко клипа на ден, в които показва как играе игри в апартамента си в Лондон.
Докато той трупа последователи в YouTube, неговият успех отразява ясно тенденцията все повече хора да гледат видеоклипове, в които други хора играят видеоигри.
Сред колегите му е и Йордан Марън, 22-годишен американец, познат във виртуалното пространство като Capitain Sparklez. До момента той е привлякъл 7,5 млн. абонати с видеоклипове, свързани с играта Minecraft.
“За разлика от многото професионално създадени шоу програми, мисля, че съм създал много по-близък контакт с моите зрители, разбивайки бариерата между зрителя и това, което стои зад екрана“, посочва Килбърг.
В същото време YouTube играе все по-съществена роля за геймърите. Миналата седмица Sony обяви актуализацията на PlayStation 4, като включва интегрирането на онлайн видео услугата в конзолата. По този начин клиповете, направени по време на игра, могат лесно да бъдат споделени.