IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

САЩ надвиват Европа в състезанието за широколентовия достъп

Продължават дебатите зад Океана как да бъде регулиран достъпът до интернет

18:42 | 05.06.14 г. 1
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Инвестициите в широколентовия достъп до интернет в САЩ са се увеличили в сравнение с тези в Европа. Това сочи ново проучване, което се противопоставя на твърденията, че Америка изостава в интернет състезанието, докато обсъжда какви правила да определи за широколентовия достъп.

Изследването на Университета на Пенсилвания разкрива също, че европейците смятат широколентовия достъп за нещо, което носи обществени ползи, а част от застъпниците на интернет неутралитета се опитват да прокарат тази идея и в САЩ, пише Financial Times. 

Изследването добавя към дебатите темата за това как да бъде регулиран достъпът до интернет.

Американската федерална комисия по комуникации (FCC) предложи нови правила за неутралност на мрежата на принципа, че целият интернет трафик трябва да се третира еднакво. Това предизвика протести сред потребители, технологични компании и депутати, които се противопоставиха на предложените мерки.

В Европа телекомуникационните мениджъри твърдят, че континентът изостава в интернет състезанието. Приходите на телекомите са спаднали с повече от 12 на сто от 2008 г. насам. Според изпълнителните директори това им пречи да инвестират в мрежите и то в момент, в който създаването на следващото поколение интернет базирана комуникация никога не е било по-важно.

Въпреки това качеството на интернет услугите в САЩ също е широко критикувано. Наскоро изпълнителният директор на SoftBank Масайоши Сон заяви, че скоростта на американския безжичен интернет изостава спрямо тази в много други страни, включително Филипините. Той настоява Sprint и T-Mobile да се слеят, но сделката се сблъска с недоволство от страна на американските регулатори, включително и от страна на FCC.

Последната поиска публично обсъждане на план, който ще позволи на доставчиците на интернет услуги да таксуват компании като Netflix и YouTube, за да  достигат до потребителите с по-висока скорост, но само ако те отговарят на „разумни търговски стандарти“, които ще бъдат сериозно проверявани. 

Алтернативните подходи към запазването на отворения интернет също ще бъдат взети предвид от FCC, която загуби две съдебни дела, свързани с предходните правила за интернет неутралитет.

Проучването показва, че американските потребители имат по-голям достъп до високоскоростен интернет, отколкото техните европейски колеги. 82 на сто от американските домакинства ползват услугата в сравнение с 54% в Европа.

"Емпиричините данни потвърждават, че САЩ се справят по-добре от Европа в надпреварата за широколентов достъп", посочва изследването, което е написано от професора по право Кристофър Ю.

Различните регулаторни режими допринесоха за разлика и в направените инвестиции. В САЩ те възлизат на 562 долара на домакинство, докато в Европа са съответно 244 долара. На Стария континент регулаторите насърчават конкуренцията между различните услуги.

Америка пък е модернизирала инфраструктурата на широколентовия достъп до частните компании, а новите участници на пазара се очаква да изградят свои собствени мрежи.

Междувременно FCC предложи публичното обсъждане на европейския модел, който е предпочитан от застъпниците на интернет неутралитета.

Но широколентовите доставчици като Comcast, Verizon и At&T се притивопоставят на този модел, твърдейки, че той ще намали инвестициите в инфраструктурата и ще увеличи разходите.

Последното проучване установи, че скоростта на сваляне в САЩ по време на пиковите периоди е по-ниска – средно 15 Mbps, в сравнение с тази в Европа, която е 19 Mbps. Цените за широколентовия достъп при по-ниски скорости са по-евтини в САЩ, отколкото в Европа, но в Америка цените за достъп до по-висока скорост надвишават европейските.

Данните от изследването показват, че високата цена е оправдана, защото американските потребители консумират с 50 на сто повече трафик, отколкото хората в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
hex
преди 10 години
"Данните от изследването показват, че високата цена е оправдана, защото американските потребители консумират с 50 на сто повече трафик, отколкото хората в Европа."Това обаче е така, защото потребителите са поставени в такива условия - 70 долара на месец "неограничен трафик". При това положение хората го ползват, понеже така и така го плащат. Интересното е, че повечето от тях считат, че е евтино.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още