Американският интернет концерн Google води преговори за закупуване на доставчика на висококачествени изображения Skybox Imaging, предава Bloomberg, като се позовава на свои източници, които желаят да останат неназовани. Към момента обаче преговорите все още се намирали на ранен етап и сделката може и да не се състои. Според Cnet Google може да използва продуктите и технологиите на Skybox, за да подобри картовите си услуги.
Към момента Skybox предоставя детайлни снимки и анализи, свързани със сателитни снимки на земната повърхност по целия свят.
Според анализатори в последно време Google работи активно по сделки, които могат да помогнат на компанията да навлезе на нови пазари, докато конкурентите ѝ я атакуват на всички фронтове – търсене, картографиране, телекомуникации и продажба на музика.
Гигантът в търсенето, който през последния месец обяви пет сделки за придобиване, в момента води преговори и с видео услугата Twitch Interactive, заяви информиран източник по-рано.
Skybox бе оценена на 70 млн. долара през 2012 г., като после нарасна до около 600 млн. долара, но според източници на TechCrunch Google ще плати около 1 млрд. долара. „Съзвездие от малки сателитни изображения, подобно на това, което ние вече имаме днес с RapidEye или онова, което Skybox може да ни донесе в бъдеще, ще даде на Google много надежден богат източник на съдържание за графични анализи и свързаните с тях приложения“, заяви Скот Сьонен, главен технологически директор в друга фирма за сателитни изображения, BlackBridge, цитиран от TechCrunch.
Към момента Skybox разполага с голямо портфолио от сателитни снимки на земната повърхност с разделителна способност по-малка от 1 метър, които се използват преди всичко в селското стопанство, минното дело, промишлеността и застрахователния бранш. За Skybox работят около 100 души, а самата компания е създадена през 2009 г. от Джулиън Ман, Дан Беркенсток, Чин-Ю-Ху и Джон Фенуик с подкрепата на инвестиционни фондове като Khosla Ventures, Bessemer Venture Partners, Canaan Partners и Norwest Ventures Partners.
По-рано през седмицата стана ясно, че гигантът в търсенето е заделил 20-30 млрд. долара от получената в чужбина печалба, за да финансира планираните си международни придобивания на дружества и на права над технологии.