Значителен е делът и на потребителите, които използват таблета за игри – 49,9%. По отношение на най-често използваните приложения има по-голямо разнообразие – през приложения за четене на книги и списания, прогноза за времето, карти до приложения за фитнес и спорт.
24% от хората използват приложения с образователна цел.
Почти половината от потребителите свалят от 2 до 10 приложения месечно, като 11,3% са тези, който свалят 50 и повече приложения на месец, а 13,2% не свалят нито едно. 65,6% от анкетираните заявяват, че всички свалени от тях приложения са безплатни.
По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.
Малко под 40% от притежателите на телевизор с плосък екран имат смарт модел, като отново Samsung e най-разпространената марка (35%). На следващите позиции се нареждат LG с 20,9% и Sony с 18,9%.
Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си.
Над 30% обаче познават само някои или само основните функции и рядко използват други.
62,6% от потребителите свързват смарт телевизорите си и с други устройства като например смартфон или компютър, което означава, че допълнителните възможности на смарт телевизорите активно се ползват.
По отношение на най-често използваните приложения на смарт телевизорите, потребителите отдават най-голямо предпочитание на YouTube – 45,5%, сърфиране в интернет – 30,7%, и слушане на музика онлайн – 25,9%.
29,6% биха искали да получават достъп до повече платформи за видео по поискване, 26,2% до новинарски приложения, 13,9% желаят достъп до повече електронни игри, а 11% до приложения за онлайн търговия.
За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31,65%), като например видео по поискване, следвано от по-голямо удобство при сърфиране в интернет (20,6%).
Проучването е представително и обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18 и 55 години от големите градове.