IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мартин Попов: Делът на интернет рекламата възлиза на 5-6% от общата реклама

Заради кризата браншът започна все повече да работи „на парче“, твърди специалистът

10:10 | 19.05.14 г.
Автор - снимка
Редактор
Мартин Попов: Делът на интернет рекламата възлиза на 5-6% от общата реклама

"Над 5 или 6% е делът на интернет рекламата спрямо общата реклама и има тенденция да се засили. Аз вярвам, че следващите една, две години ще бъдат доста преломни и със сигурност можем да минем 10%“, заяви управителят на  Interactive Share Мартин Попов по Bulgaria on Air.

По думите му пазарът на premium онлайн рекламите в България възлиза на около 40-50 млн. лева, като над половината от него се пада на Facebook и Google. Според него този дял е толкова висок заради голямата ефективност на premium рекламата.  Рекламите Premium се появяват най-отгоре на страницата, без да се налага скролване, за да бъдат видени и позволяват безпроблемно добавяне на рекламно съдържание към потребителското преживяване на хората. 

Според Попов бюджетите на фирмите за реклама са намалели спрямо минали години, но за сметка на това се е увеличил делът на performance рекламата на Google и Facebook (преди всичко реклама на клик). По думите на експерта спаднали са и инвестициите в premium реклами.

Заради кризата браншът е започнал все повече да работи „на парче“. Тепърва рекламодателите се опитват да обединят това и да имат цялостно присъствие онлайн и годишна стратегия. 

„Бъдещето на интернет рекламите е в данните. Всичко, което се събира за потребителите, спомага за тяхното таргетиране и даване на правилната информация за тях“, пояснява още Попов.

"Най-добрият микс е рекламата да се прави спрямо целите на кампанията, като е хубаво рекламодателят да си ги зададе още преди да е започнал да прави кампанията", заяви експертът.

Мартин Попов е категоричен, че и "клик рекламата" също работи. Цените за нея варират между 0,05 лв. и 1.50-2.00 лв. Експертът подчерта, че при банките и финансовите институции сумите са по-високи, отколкото в останалите категории. 

Чуйте повече от коментара на Мартин Попов в материала на Bulgaria on Air.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:31 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още