Същевременно Майер предупреди вече своите инвеститори: Приоритет трябва да бъде увеличаването на броя на потребителите, а не продажбата на реклами. Успехите на Майер обаче са относително скромни: в края на краищата с ъпгрейда на най-популярните страници Yahoo Finance и на началния сайт от март компанията успя да увеличи броя на американските си посетители до рекордната стойност от 229 милиона. Според компанията за изследване на интернет пазара ComScore това представлява увеличение от 2,7 на сто.
Въпреки това усилията на Yahoo все още не се изплащат. През първото тримесечие приходите от реклама, без в тях да се включват комисионите, възлизат на оскъдните 850 милиона долара - само с 2 на сто повече от преди две години. През същия период Google е подобрил резултата си с почти 40%, а Facebook приходите си от реклами.
Взети заедно, Facebook и Google си поделят почти 40% от цифровия рекламен пазар. Yahoo държи някакви си 3 на сто, показват данни на Emarketer. Общите приходи на Yahoo през последното тримесечие спадат с около 1% до около 1,1 млрд. долара. Печалбата пада с една пета за 310 млн. долара.
Но въпреки всички разочарования, откакто Майер пое компанията, цената на акциите е скочила повече от два пъти. Това се дължи най-вече на участието от приблизително една пета в Alibaba.
Майер все още трябва да докаже, че компанията може да регистрира ръст и без придобиванията си. Нейната най-голяма засега сделка - придобиването на блог платформата Tumblr през 2013 г. за 1,10 млрд. долара, не показва засега значими успехи. Според Comscore сайтът привлича по-малко потребители. От декември до март броят им падна от 49 до 42 милиона посетители. Също така Tumblr не може да окаже значителен принос за приходите от продажбите.
Ръстът на потребителите като цяло също е доста безсмислен, докато Yahoo не успее да поправи отношенията си с маркетинговите шефове. В последно време тези отношения са много крехки. Майер уволни оперативния директор Енрике де Кастро, след като двамата се сблъскаха с различните си виждания на няколко пъти.
Майер засега не казва какво иска да прави с парите от IPO-то на Alibaba. Ако тя иска да използва средствата за придобивания, и по този начин да гарантира растеж, парите на Alibaba може да бъдат последния ѝ шанс. Според анализатори се очаква Yahoo да събера 10 млрд. долара след облагане с данъци. Заедно с нетните парични резерви от 1,7 млрд. долара в края на март Yahoo може да се отправи на шопинг с почти 12 млрд. долара.
Едно подобно голямо придобиване би било AOL. С нейна помощ Yahoo най-накрая би могла
да увеличи приходите си по устойчив начин, казва анализаторът Колин Гилис от BGC Partners. Бившият интернет пионер има два пъти повече кликове в онлайн видеа от Yahoo и е добре снабден със съдържание и реклами. Приходите от реклама през миналата година скачат с 14 на сто до 1,6 млрд. долара. При положение, че пазарната стойност на AOL възлиза на 3 млрд. долара, размерът на сделката ще бъде подходящ за Yahoo, изчислява Гилис.