Американската промоутърска компания Live Nation Entertainment и онлайн гигантът Yahoo разкриха плановете си да позволят на любителите на домашния уют да гледат концерти на живо всеки ден, без да е необходимо да купуват билет, пише Fox Business.
От юли тази година нов онлайн канал на Yahoo ще излъчва по едно подобно събитие на живо на ден в продължение на няколко години. Потребителите ще могат да гледат кадри, заснети зад кулисите, както и интервюта в часовете преди и след концертите. Така обикновеният зрител ще се озове директно в турбуса по време на афтърпартитата.
Live Nation, която е най-големият концертен промоутър в САЩ, заяви, че планира да продаде правата за спонсорство на редица рекламодатели, в това число на компанията за хранителни продукти Kellogg. Тя вече е подписала договор в Live Nation. От своя страна Yahoo и Live Nation не разкриват колко очакват да печелят от новото си начинание.
„Планираме да печелим от този канал, както и Yahoo”, заяви изпълнителният директор на Live Nation Майкъл Рапино.
Досега промоутърската компания е експериментирала с подобни стрийминг услуги на живо, но в много по-ограничен обхват. Рапино очаква, че лесно ще намери музиканти и изпълнители, които да се съгласят да се включат в начинанието – от суперзвезди, които пеят по най-големите стадиони, до такива, които се подвизават предимно в малки клубове. След излъчването на живо, потребителите ще имат възможност да гледат и избрани моменти.
За Yahoo сделката е част от усилията на изпълнителния директор Мариса Майер за пряка конкуренция с YouTube на Google. Майер все по-агресивно търси съдържание за сайта Yahoo Screen, където вече могат да се гледат записи на предаването Saturday Night Live и разнообразни интервюта, за които Yahoo получи права от ABC миналата година.
Google е далеч по-напред в бизнеса с онлайн видеата, а през февруари тази година имаше 11,7 млрд. преглеждания на клипове. Но Yahoo расте по-бързо. Порталът имаше 459 млн. потребители през февруари, което е с 39% повече от техния брой година по-рано. За същия период Google отчита едва 3% ръст в броя нови потребители.
В канала на Live Nation в Yahoo феновете ще имат възможност да купуват билети за предстоящи концерти.
Около 380 млн. зрители по света са гледали на живо чрез стрийминг концерти през 2013 г. Броят им е с 40% по-голям от този през 2012 г., посочват от Irocke, компания, която публикува календари за шоута, излъчвани на живо. Най-голямо увеличение на гледаемостта има на концерти за електронна денс музика, докато популярният тридневен фестивал Bonnaroo е гледан от 11 млн. души чрез стрийминг.