През първото тримесечие на 2014 г. Android за първи път има по-висок дял от световния рекламен трафик от iOS. Мобилната операционна система на Google подобрява представянето си с 5,1 пункта до 42,8%, според данни от Opera Mediaworks за периода януари - март. През същия период делът на iOS се свива с 5,2 пункта до 38,2%.
Въпреки че повече мобилни реклами са доставени на устройства с Android, според проучването iOS устройствата предоставят по-високи приходи. За iPhone и iPad Opera MediaWorks отчита дял от 52 на сто от всички приходи от реклами за мобилни устройства. Едва 33 процента от тези приходи през първото тримесечие се падат на джаджи с Android.
„Въпреки че по отношение на монетаризацията Android изостава все още зад iOS, и в тази категория отчита напредък”, се казва в изследването. През последното тримесечие на 2013 г. делът на Android е бил едва 27 на сто. Тя е спечелила пазар преди всичко за сметка на устройства с Blackberry и Symbian. Последната, с дял от 5,8 на сто, има дори по-висок дял от Blackberry OS, която достига едва 1%.
Устройствата на Samsung са „виновни“ за 60 на сто от рекламите в Android. LG е на второ място с голямо разстояние – едва 11 на сто.
Освен това iOS и Android привличат и най-много реклами при таблетите. Таблетите с Android имат дял от 1,5% от общия мобилен рекламен пазар. На iPad и iPods Touch се падат 10 и съответно 3% от всички реклами.
Проучването също така се фокусира върху произхода на рекламния трафик. Според анализа социалните мрежи са отговорни за по-голямата част. Сайтове, които се занимават със спорт и изкуство, обаче генерират по-високи продажби. Най-високи приходи на клик обаче предоставят бизнес и финансовите сайтове, и то от повече от една година.
Съединените щати с дял от малко над 50 на сто остават най-големият пазар за мобилни реклами. Азия увеличи преднината си пред Европа, която успя да измести през четвъртото тримесечие на 2013 г. от второто място.