IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Безжичният интернет - ключът към "свързана" Африка

Технологичните компании използват все по-интересни начини да покажат на африканците ползите от интернет

17:14 | 18.04.14 г. 3
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Целта на програмата Vuma Online на Safaricom е да достигне именно до хора като тази домакиня. Базираната в Кения компания се надява, че пускането на безплатен интернет на места, където технологичните иновации и феновете на новите технологии се срещат, ще убеди повече хора да ползват платените онлайн услуги. Safaricom твърди, че е готова да приеме загубите, макар че отказва да разкрие колко точно влага в проекта.

„Проучихме къде се намират нашите потенциални клиенти и се оказа, че те са в мататуса (микробуса). Повечето от нашите потребители прекарват два или три часа в пътуване всеки ден“, твърди Гидеон Карими, който ръководи интернет маркетинга на Safaricom. В момента програмата обхваща общо 3000 мататуса и автобуса в цялата страна. За сравнение през 2012 г. интернет е имало само в 20-ина превозни средства.

Телекомът предоставя абсолютно безплатно оборудването на собствениците на микробуси, а всеки месец ги таксува по 23 долара. Това са добре похарчени пари за привличане на нови потребители.

„Всеки път, когато Wi-Fi мататус пристига на спирката си, там има „група от хора, които го очакват“, твърди Винсент Суале, който е собственик на автобус.

Rival Airtel Kenya има различен подход. Подразделението на индийската Bharti Airtel се фокусира върху хора, които знаят, че искат достъп до интернет, но се притесняват от цената на услугата. Телекомът дава възможност за безплатно ползване на няколко популярни приложения като Facebook, надявайки се, че те ще накарат хората да поискат да ползват повече интернет.

Междувременно Safaricom излъчва радио и телевизионни реклами и разпространява брошури, за да обясни възможностите на интернет – от достъп до футболни резултати до съвети за земеделие. Някои реклами посочват, че регистрациите в Gmail и Facebook са безплатни. Идеята е потребителите да започнат да говорят за интернет.

Safaricom инсталира Wi-Fi рутери в градските жп гари и в бръснарните в малките градове. Компанията също така изпраща свои бусове, оборудвани с рутери, в селските райони по време на пазарни дни. Персоналът пък използва високоговорители, за да обяви, че безплатният интернет вече е достъпен. Служителите също така имат задачата да помагат на потребителите да създават свои собствени безплатни имейл акаунти. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:27 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
0pk
преди 10 години
Отиваш на сафари и вместо с пушка - със смартфон. Щрак щрак лъва и веднага във фейсбук. Да живеят новите технологии!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
forexboy
преди 10 години
Безплатно пържене с електромагнито поле ще има а всички от сърце!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
mick
преди 10 години
Като няма хляб, да ядат пасти. Опс, интернет.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още