Най-голямата компания за електронна търговия в Китай – Alibaba Group, постигна споразумение за закупуването на контролния пакет акции в ChinaVision Media Group, съобщава CNBC. Cделката на стойност 804 млн. долара ще даде на китайския гигант достъп до телевизионното и филмовото съдържание на медията, което ще подобри конкурентните му позиции на най-големия интернет пазар в света.
Alibaba закупи 60 на сто от разширения акционерен капитал на ChinaVision посредством дъщерно дружество при цена от 0,50 хонконгски долара на акция. Равнището е с близо 21 на сто под цената на затваряне в предходната търговия на Хонконгската борса.
Ходът на Alibaba дойде в отговор на ключовите сделки в сектора от последните дни. Основният конкурент на компанията в Китай – Tencent Holdings, придоби в края на февруари дял от около 20% в портала за ревюта Dianping. През тази седмица пък втората най-голяма китайска компания в сектора постигна споразумение за откупуване на дял в онлайн търговеца на дребно JD.com.
Придобиването на широк пакет от филмово и телевизионно съдържание ще позволи на Alibaba да се насочи както към запазване на настоящите потребители, така и към привличане на нови. Плюс за подобряването на потребителските нагласи има и стартирането на операционната платформа Ali TV, която ще бъде последвана от подобен софтуер и за мобилни игри по-късно тази година.
От ChinaVision и Alibaba посочиха, че ще създадат комисия, която да проучи стратегическите бъдещи възможности в сферата на онлайн развлеченията и медиите.
Непосредствено след обявяването на сделката книжата на ChinaVision поскъпнаха много силно. Към края на търговията в Хонконг в сряда една ценна книга на медийната група се разменя за 1,80 хонкогнски долара при дневен ръст от 181,25%.
Споразумението дойде също така на фона на продължаващите опити на Alibaba да даде ход на дългоочакваното си първично публично предлагане на акции. Компанията е оценявана на около 140 млрд. долара според средните изчисления на анкетирани от CNBC анализатори.