Най-голямата китайска интернет компания Tencent Holdings Ltd. придобива около 20%-ен дял в Dianping, операторът на подобен на Yelp сайт за ревюта в Китай, в стремежа си за подобряване на услугите, базирани на местоположението, предаде Bloomberg.
Huai River Investment Ltd., изцяло притежавано от Tencent дружество, е закупило нови акции в базираната в Шънджън Dianping Holdings Ltd, заяви компанията, без да уточнява стойността на сделката. Tencent може да инвестира 500 млн. долара в Dianping, съобщи Sina.com на 17-и февруари, без да уточни как се е сдобила с информацията.
Придобиването ще позволи на Tencent да има достъп до почти 100 милиона месечно активни потребители на Dianping, които имат достъп до коментарите на уебсайта и до отстъпки за места за хранене и развлечения. Tencent се конкурира с Alibaba Group Holding Ltd в предлагането на базирани на местоположението търговски и развлекателни услуги на пазар, в който повече от 500 милиона потребители са имали достъп до интернет от мобилни устройства през миналата година.
„Това ще помогне много на Tencent", заяви Джон Чо, анализатор в Daiwa Securities Group в Хонконг. „Tencent преди това нямаше достатъчно съдържание на своя онлайн към офлайн бизнес, особено в местните информационни услуги".
Дзън Тао, основател и главен изпълнителен директор на Dianping, заяви през октомври, че компанията му планира да продаде акции в рамките на първично публично предлагане, което би могло да се осъществи до пет години. По думите му компанията може да бъде оценена на над 10 млрд. долара.
Акциите на Tencent спаднаха с 3,4% по време на търговията в Хонконг след анонсирането на сделката по покупката на WhatsApp от Facebook - най-големият спад в рамките на сесия за последните повече от две години.
Още водещи корпоративни новини вижте в материала на Bloomberg!