По последна информация много тийнейджъри напускат на тълпи Facebook, преориентирайки се към мобилни приложения като Snapchat и Instagram. Проучване на агенцията за дигитални изследвания iStrategyLabs обаче разкрива колко точно са младежите, които изоставят лидера при социалните мрежи. Изследването сравнява първия месец на 2011 г. с януари 2014 г.
Резултатите, които бяха изнесени преди дни, показват, че броят на американските тийнейджъри, които в момента ползват Facebook, е намалял с 25% спрямо 2011 година. Това означава, че екипът на Марк Закърбърг е успял да откаже повече от 3 милиона души да използват социалната мрежа.
От iStrategyLabs твърдят, че данните са извлечени от платформата за социални реклами на Facebook. От компанията не потвърждават числата, така че съмненията около истинността на информацията остават.
Подробни данни от изследването по категории за януари 2014 г. спрямо същия месец на 2011 г.:
От 13 до 17 години: -25% (9,8 спрямо 13,1 млн. души)
От 18 до 24 години: -8% (42 спрямо 45,4 млн. души)
От 25 до 34 години: +33% (44 спрямо 33,2 млн. души)
От 35 до 54 години: +41% (56 спрямо 39,6 млн. души)
От 55+ години: +80% (28 спрямо 15,5 млн. души)