Услугата за съобщения за смартфони WhatsApp не иска да се финансира в дългосрочен план чрез реклама. "Имахме от началото усещането, че ние не искаме да вкараме реклама на толкова лично устройство като смартфон", каза съоснователят Ян Кум в понеделник на иновационната конференция DLD в Мюнхен.
Whatsapp първоначално се финансира чрез цена за покупката на приложението, а сега - с годишен абонамент от по един долар.
Предвид силното разпространение и сега компанията успява да набере достатъчно капитал – услугата има 430 млн. потребители. На ден се пращат по 18 млрд. новини, като с това Whatsapp вече е достигнала обема на класическите SMS услуги. „Нашата цел е да сме на всеки смартфон по света“, заяви Кум.
„Ние не събираме информация за нашите потребители“, подчерта Кум по отношение на интернет мониторинга. Той е израснал в Съветския съюз, преди семейството му да дойде в САЩ в началото на 90-те години и „не може да си спомни времето, когато стените са имали уши“. „Нашата философия е да знаем възможно най-малко за нашите потребители". Комуникацията между смартфоните на потребителите и сървърите на WhatsApp протича кодирано.
Компанията ще се фокусира върху основната функция на една платформа за съобщения, обяви Кум. „Печалбата на пари първоначално няма да е на фокус. Ние все още растем“. Сега на дневен ред е да се предложи една стабилна услуга на клиентите въпреки бързо развиващата се клиентска база.