За закупуване на софтуер и хардуер за административното обслужване на гражданите по електронен път, или така нареченото електронно правителство, ще бъдат дадени общо 1,8 млн. лв. Голяма част от средствата ще дойдат от спестени пари, първоначално предвидени за другите елементи от изграждането на е-правителството.
Това стана ясно от думите на Галя Иванова, експерт от Министерсрвото на транспорта, информационните технологии и съобщенията, която е ръководител на проекта ”Развитие на административното обслужване по електронен път”. Иванова участваше в семинар, посветен на бъдещето на електронното правителство в България.
Първоначално за закупуване на хардуер и софтуер транспортното министерство беше предвидило да бъдат дадени 660 хил. лв. Оказва се обаче, че тази сума ще бъде недостатъчна.
“След разчети и анализи се оказа, че техниката и програмите, които трябва да бъдат взети са по-скъпи, а тези, с които администрацията в България разполага, не могат да бъдат използвани за целите на електронното управление”, обясни ситуацията Иванова.
На въпрос на Investor.bg откъде ще дойдат останалите средства, които са приблизително 1,2 млн лв., тя обясни, че проектите, обвързани с електронното управление, са излезли по-евтино и от тях са спестени средства.
“По индикативна прогнозна стойност част от проектите бяха заложени като по-скъпи. Бяха сключени договори за значително по-ниски суми и така останаха близо 1,3 млн. лв. Беше ни разрешено да използваме сумата”, обясни тя.
Във връзка с развитието на е-правителството у нас, министерството на транспорта ще организира семинари и обучения на служители в публичната администрация. Общо 300 души ще преминат обучение, за което ще бъде платено със средства отново по ОП “Административен капацитет” от ЕС чрез Европейския социален фонд.
Регистрация на фирма - изцяло онлайн
Порталът на електронното правителство egov.bg ще позволява от него да бъде регистрирана фирма изцяло онлайн. Това заяви Николай Попов от компанията "ТехноЛогика", която е изградила софтуерната инфраструктура за междурегистрови връзки (RegiX) на електронното правителство.
За да регистрира една фирма, сега всеки човек трябва да обиколи няколко институции, да събере наръч хартиени документи, които трябва да подаде на дадено гише.
След въвеждането на е-управлението всеки гражданин, който притежава карта за електронна идентичност, използвайки портала egov.bg, ще си спестява ходенето на гишетата. "Чрез портала ще се подава заявление за регистрация на фирма, а всичко останало - търсенето и подаването на всички данни, като ЕГН, адреси, свидетелство за съдимост и пр., ще става автоматично чрез системата за междурегистрови връзки (RegiX)", обясни Попов.
преди 10 години 80% комисионни не са ли множко? отговор Сигнализирай за неуместен коментар