Светлина и сянка при портала за сделки Groupon - въпреки че дружеството е в състояние под ръководството на новия си шеф отново да расте, същевременно за пореден път отчита загуба.
В крайна сметка Groupon отчита през третото тримесечие загуби от около 2,6 млн. долара (2 млн. евро), спрямо загуба от 3 млн. долара през същия период на миналата година, обяви компанията в четвъртък. За текущото четвърто тримесечие Groupon очаква приходи от между 690 и 740 млн. долара, а анализаторите очакваха около 723,7 млн. долара.
Но и за последното тримесечие с важния коледен бизнес Groupon не таи много надежда за печалба. Акциите паднаха с 9% в следборсовата сесия. Компанията страда от високи разходи. В крайна сметка, продажбите през тримесечието са се увеличили с 5 на сто до 595 млн. долара. Анализаторите обаче очакваха приходи в размер на 615,69 млн. долара.
В Северна Америка приходите скачат с 24%, а в Европа, Близкия Изток и Африка има спад от 21%. Повече от 50% от транзакциите в Северна Америка и 40% от тези в световен мащаб се осъществяват с мобилни устройства като смартфони и таблети, сподели още компанията. 9 млн. потребители са свалили приложението на Groupon през третото тримесечие, а броят на активните потребители скача на годишна база с 10% до 43,4 млн. души.
„Доволни сме от успехите, но има още доста работа за вършене“, заяви главният изпълнителен директор Ерик Лефкофски в седалището на компанията в Чикаго. Съоснователят пое кормилото на управлението, след като неговият съдружник Андрю Мейсън бе уволнен през февруари поради липсата на успехи в преструктурирането на компанията.
Анализаторът Едуард Уо от Ascendiant Capital Markets е съгласен с Лефкофски, че има още много за върнеше. „Това ще става по-трудно за тях заради силната конкуренция на пазара за електронна търговия", заяви Уо пред информационната агенция Bloomberg. „Има известна умора сред потребителите и те просто не са толкова заинтересовани от такива сделки".
Groupon наскоро представи нов дизайн на сайта си и нови приложения за смартфони. Новият портал за сделки предлага персонализирани оферти, основавани на предишни покупки и интересите на потребителите. Приложението за смартфони определя мястото, където се намират потребителите и предлага местни обяви.
"Groupon не е в застой", казва пред Bloomberg Петър Красиловски, анализатор от пазарния изследовател BIA/Kelsey. „Компанията се промени много през последната година и осъществи някои доста драматични промени в бизнес модела си".
При Groupon клиентите могат да купуват талони за отстъпка от доставчици на услуги, ресторанти или търговци на дребно.
С придобиването на южнокорейския оператор Ticket Monster Groupon подсили азиатския си бизнес. Предишният собственик е американският конкурент LivingSocial, които получи 260 млн. долара в брой и акции. Очаква се сделката да бъде приключена през първата половина на следващата година.