AOL отчете по-високи приходи от рекламни продажби от очакваното за третото тримесечие на годината, но печалбите й спаднаха рязко заради предизвикателствата, пред които е изправена новинарската платформа Patch, съобщава Ройтерс.
Компанията обяви, че предварителното облагане с данъци за преструктурирането й е струвало 19 млн. долара, а обезценката – 250 млн. долара. Това е довело до спад в печалбата с 61% до 16,7 млн. долара.
Главният изпълнителен директор Тим Армстронг пое голям риск, като вложи повече от 150 млн. долара в мрежата от новинарски уебсайтове в САЩ. Но през последните тримесечия AOL направи големи съкращения и губещи операции, а през август дори съкрати половината служители на Patch, като в компанията останаха само 500 души.
Въпреки това проблемите на Patch не повлияха на компанията дотолкова, благодарение на което тя увеличи приходите си от реклама с 14 на сто, достигайки 386 млн. долара.
Медиите Huffington Post и TechCrunch, които също са притежание на компанията, са увеличили рекламните си приходи с 11%. Коригираните приходи от дейността на групата възлизат на 11 млн. долара без обезценяването и амортизацията. За сравнение година по-рано компанията е имала загуби от 10 млн. долара.
Общият размер на приходите на AOL през третото тримесечие нарасна с 6 на сто до 561,30 млн. долара. В това число влизат и резултатите на Adap.TV, електронната борса за видео реклама, която AOL купи през август тази година.
Нетният доход на AOL падна до 2 млн. долара, или до 2 цента за акция, от 22,80 млн. долара и 22 цента за акция година по-рано.