Китайският оператор на интернет търсачка Baidu отчете силен ръст на приходите за третото фискално тримесечие, но все още инвестира агресивно в своя мобилен бизнес, който продължава да изостава силно от настолното търсене по отношение на монетаризацията, предава TechCrunch.
Главният финансов директор Дженифър Ли заяви, че компанията ще продължи да "инвестира агресивно" в мобилното интернет търсене. Но компанията не предостави конкретни данни за приходите.
Като цяло приходите скачат с цели 42,3% на годишна база до 8,892 млрд. вона (1,453 млрд. долара). Оперативната печалба се увеличава с 1,2 на сто до около 3,338 млрд. вона (545,5 млн. долара), докато чистата печалба скача с 1,3% до 3,048 млрд. вона (498 млн. долара). Печалбата на акция възлиза на 8,63 вона (1,41 долара). В момента Baidu разполага с кешова наличност за 43,2 млрд. вона.
За текущото четвърто тримесечие компанията прогнозира приходи над сегашните очаквания на анализаторите.
„Мобилната монетизация се разраства много бързо през последните няколко тримесечия. Да, тя не е достигнала все още нивото на монетизация на PC бизнеса. Със сигурност ние виждаме, че разликата намалява бързо, но точно кога те ще се изравнят, е друг въпрос. Точно сега ние смятаме, че най-голям приоритет е все още да се осигури най-добрият потребителски опит, така че потребителите да използват приложенията на Baidu за търсене, за да получат информация и услуги", заяви в конферентния разговор с анализаторите главният изпълнителен директор Робин Ли.
През следващото тримесечие компанията ще инвестира агресивно в мобилните си продукти. „Нашият крак е на педала на маркетинга. Агресивно ще промотираме нашите мобилни продукти. Скоростта на инсталациите на нашето приложение за търсене скача с 50% от тримесечие на тримесечие и ще продължим да използваме различни канали за изграждане на присъствието на нашия продукт", каза още тя.
Котираните на американската технологична борса Nasdaq акции на Baidu поскъпнаха в следоборсовата търговия с 5,6 на сто до 168,30 долара за брой.