Китайските власти възнамеряват да либерализира интернет достъпа в новата зона за свободна търговия в Шанхай, където потребителите ще имат възможността да ползват иначе забранени в страната сайтове, като Facebook, Twitter и New York Times, съобщи днес излизащият в Хонконг South China Morning Post.
„За да приветстваме чуждестранните компании да инвестират, а чужденците - да живеят и работят щастливо в свободната търговска зона, трябва да мислим как да ги накараме да се чувстват като у дома си“, твърди правителствен служител, пожелал анонимност.
„Ако нямат достъп до Facebook или не могат да четат The New York Times, ще започнат да си задават въпроса – кое ѝ е специалното на тази зона“, коментира още той.
Зоната, която се счита за тестово поле за ред нови икономически политики на Пекин, ще приветства и оферти от чужди телекомуникационни компании, за да се гарантира интернет достъпът. Бързото изграждане на зоната, ширната се на над 29 кв.км. в Източен Шанхай, се смята за важна стъпка в икономическата либерализация на страната.
Същевременно стана ясно, че Alibaba Group Holding Ltd., най-голямата компания за електронна търговия в Китай, започва да предлага приложение за чат в реално време в опит да се противопостави на конкурентната услуга WeChat на Tencent Holdings Ltd.
Новото приложение, наречено Laiwang, дава възможност на потребителите да формират групов чат с до 500 участници и да поделят карти, видео и стикери, става ясно от информация на Alizila, уебсайт, опериран от Alibaba. Услугата вече има 1 млн. съществуващи потребители, но иска да увеличи броя им до 100 млн., предава Bloomberg.
Laiwang разполага с настройки за поверителност на снимки и функция „Изтрий след прочитане", която изтрива съобщенията, след като получателят ги е прочел, пише още в материала на Alizila.
Конкуренцията между Alibaba и Tencent се случва в период, за който се предвижда, че доставките на смартфони в Китай ще достигнат 450 млн. броя през идната година, след като през тази в страната бъдат продадени 360 млн. броя смартфони, по данни на International Data Corp. Над 84% от китайските интернет потребители редовно използват услуги за незабавни съобщения, правейки ги най-използваните онлайн приложения в страната, показват данни на Bloomberg.
„Alibaba иска да печели от възможно най-много точки на достъп за потребителите", казва Алекс Уан, анализатор в базираната в Пекин консултантска група IResearch. „Tencent има съществуващо предимство с WeChat и много потребители. В този смисъл конкуренцията тук би била истинско предизвикателство за Alibaba".
Услугата за мигновени съобщения на Tencent QQ има 818 млн. активни потребители месечно в края на юни, а WeChat, известна като Weixin в Китай, има 236 млн. потребители. Акциите на Tencent паднаха с 0,2 на сто до 409,20 хонконгски долара в края на сесията вчера.
Още за услугата на Alibaba вижте във видео материала!