Акциите на Yahoo! са на път да сторят нещо, което за мнозина изглеждаше невъзможно – да поскъпнат повече от предложената от Microsoft цена за купуване на интернет търсачката през 2008 година. Това изглеждаше невъзможно преди компанията да назначи за свой главен изпълнителен директор Мариса Майер миналата година, информира AP.
Книжата на компанията преминаха вчера символичния праг от 30 долара за акция за първи път от февруари 2008 година, когато съоснователят на компанията и тогавашен главен изпълнителен директор Джери Янг чертаеше пътища за предотвратяване на нежелано придобиване от Microsoft Corp. Офертата на базираната в Редмънд компания по-късно бе оттеглена след няколко месеца безплодни преговори.
Янг настояваше, че Yahoo Inc. е по-скъп от 31 долара за акция, които Microsoft бе определил като цена първоначално, и не отстъпи дори след като софтуерният гигант вдигна цената до 33 долара за акция. След като Microsoft оттегли предложението си обаче, акциите на Yahoo! потънаха. Цената спадна до 8,94 долара за акция при управлението на петима различни изпълнителни директори, преди Майер да напусне ръководната си длъжност в Google през юли 2012 година.
Оттогава акциите на интернет ветерана поскъпнаха почти двойно, тъй като Майер предприе стъпки за вдигане на спадналия дух на служителите, похарчи над 1,2 млрд. долара за предимно малки придобивания, промени основни продукти и използва приходите от инвестицията в китайската интернет компания Alibaba, за да върне над 3 млрд. долара на акционерите.
Yahoo! получи поредната си глътка въздух, след като Майер се появи на технологична конференция в сряда и обяви, че онлайн услугите на компанията сега привличат около 800 млн. потребители месечно, което е растеж от 20%, откакто тя влезе в компанията. Цифрата не включва трафика, който Yahoo! получи, когато купи популярния сайт за блогове Tumblr за 1,1 млрд. долара по-рано тази година.
Инвеститорите залагат на това, че увеличаването на броя на потребителите рано или късно ще се трансформира в повече реклама и печалба за Yahoo!, макар че Майер все още не е успяла да увеличи значително приходите на компанията, предвид факта, че рекламодателите все още предпочитат да влагат парите си за реклами в сайтовете на Google и социалната мрежа на Facebook.
В изявлението си в сряда Майер поясни, че вероятно ще бъдат необходими още три години за постигането на стабилен растеж на приходите от реклами на Yahoo!.
Акциите на компанията достигнаха вчера цена от 30,27 долара. При следобедната търговия бе отчетено леко понижаване до 29,86 долара за акция.
Анализаторите и Майер са единодушни, че възраждането на акциите на Yahoo се задвижва основно от инвестицията от 1 млрд. долара, направена в Alibaba през 2005 година. Сделката бе договорена от Янг,докато Тери Семел бе главен изпълнителен директор на Yahoo.