IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай вече бие САЩ и при онлайн пазаруването

Средният темп на ръст на потребителските разходи в интернет в азиатската държава през последните три години е 71%

13:45 | 29.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Китай вече бие САЩ и при онлайн пазаруването

Електронната търговия в Китай процъфтява въпреки многото ограничения, наложени на интернет потреблението в страната. Доказателство за това е докладът на консултантската компания Bain&Company, според който през тази година Китай ще изпревари САЩ по разходи на потребителите за пазаруване по интернет.

В малко по-дългосрочен план изследването предполага, че до десетилетие половината от всички разходи за пазаруване на дребно в азиатската държава ще се правят онлайн.

За периода 2009-2012 година средният темп на ръст на онлайн разходите в Китай е бил 71 на сто, докато в САЩ той е едва 13 на сто. Това води до очакване през 2015 година общият обем на онлайн покупките в Китай да достигне 3,3 трлн. юана (539 млрд. долара).

През 2012 година общите разходи, направени от китайските потребители в интернет, са възлезли на 212,4 млрд. долара. В същото време американците са похарчили онлайн 228,7 млрд. долара. Вижте какви са тенденциите при онлайн търговията в Китай и САЩ в коментара на Bloomberg.


Тази промяна в модела на потребление идва на фона на бързо разрастващия се достъп до интернет. По актуални данни към момента близо 80% от всички китайци с достъп до глобалната мрежа разполагат със смартфон или таблет.

Какво може да се очаква от онлайн пазара през следващите години и какви са тенденциите в пазаруването в глобалната мрежа – вижте интервюто на Bloomberg с един от ръководителите на Bain&Company Сердж Хофман.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:50 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още