Електронната търговия в Китай процъфтява въпреки многото ограничения, наложени на интернет потреблението в страната. Доказателство за това е докладът на консултантската компания Bain&Company, според който през тази година Китай ще изпревари САЩ по разходи на потребителите за пазаруване по интернет.
В малко по-дългосрочен план изследването предполага, че до десетилетие половината от всички разходи за пазаруване на дребно в азиатската държава ще се правят онлайн.
За периода 2009-2012 година средният темп на ръст на онлайн разходите в Китай е бил 71 на сто, докато в САЩ той е едва 13 на сто. Това води до очакване през 2015 година общият обем на онлайн покупките в Китай да достигне 3,3 трлн. юана (539 млрд. долара).
През 2012 година общите разходи, направени от китайските потребители в интернет, са възлезли на 212,4 млрд. долара. В същото време американците са похарчили онлайн 228,7 млрд. долара. Вижте какви са тенденциите при онлайн търговията в Китай и САЩ в коментара на Bloomberg.
Тази промяна в модела на потребление идва на фона на бързо разрастващия се достъп до интернет. По актуални данни към момента близо 80% от всички китайци с достъп до глобалната мрежа разполагат със смартфон или таблет.
Какво може да се очаква от онлайн пазара през следващите години и какви са тенденциите в пазаруването в глобалната мрежа – вижте интервюто на Bloomberg с един от ръководителите на Bain&Company Сердж Хофман.