Американските потребители от години чакат Hennes & Mauritz (H&M) да пусне онлайн магазин за САЩ. След като на два пъти това беше отлагано, сега се очаква, че през август шведската компания най-накрая ще стъпи на най-големия интернет пазар на облекло, предаде Bloomberg.
Компанията се опитва да навакса изоставането си спрямо конкурента Inditex – собственикът на бранда Zara. През 2006 г. Inditex отне короната на H&M като най-големия търговец на облекло в Европа, като ръстът на продажбите й също е по-бърз в сравнение с продажбите на шведската компания.
От 2011 г. Zara продава облекло в САЩ и онлайн. Оттогава американският интернет пазар за облекло и аксесоари е нараснал с 44% до 54 млрд. долара, сочат данни на консултантската компания Emarketer.
Откакто стъпиха на онлайн пазара в САЩ, акциите на Inditex записаха ръст от 69%. Компанията осъществява интернет продажби на 23 пазара, докато H&M – на 8.
H&M има почти 300 магазина в няколко от големите градове на страната. От доста време компанията обяснява, че откриването на онлайн магазин зависи от решаването на няколко проблема, сред които сигурността и логистиката. Неколкократното отлагане на онлайн продажбите в САЩ търговецът обясни с мащабите и сложността на американския пазар.
Първия си магазин в Щатите H&M отвори през 2000 г. - в Манхатън, Ню Йорк. Оттогава страната се превърна във втория най-голям пазар на компанията, като миналата година продажбите достигнаха 1,9 млрд. долара.