IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Yahoo страда и с Мариса Майер

Компанията разочарова анализаторите с приходите и прогнозата си за годината

09:36 | 17.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Yahoo страда и с Мариса Майер

Американският технологичен концерн Yahoo разочарова анализаторите с приходите от продажби през второто тримесечие, но с печалбата си надмина прогнозите. Коригираната печалба на акция възлиза на 35 цента за брой, докато експертите очакваха едва 30 цента за акция. Двигател на печалбата отново бе стабилният бизнес в китайската група за електронна търговия Alibaba, в която Yahoo държи дял от 24 на сто. Продажбите от април до юни нараснаха до 1,07 млрд. долара и с това бяха малко под очакванията на анализаторите, предаде Dow Jones Newswires.

Акциите на Yahoo реагираха със значителни спадове, като причината вероятно са прогнозите на компанията. За третото тримесечие Yahoo вече очаква продажби в диапазона между 1,06 и 1,10 милиарда долара, докато консенсусната прогноза в момента възлиза на 1,12 милиарда долара. В следборсовата търговия книжата отстъпиха с 2,5% до 26,22 долара за брой. Откакто обаче Мариса Майер пое шефската позиция преди година, курсът на акциите на интернет ветерана скочи с над 70%. Подобри се и имиджът на концерна. 

За цялата година компанията очаква приходи от продажба в диапазона между 4,45 и 4,55 млрд. долара. Досега прогнозата беше за с 50 млн. долара по-високи приходи, а консенсусните очаквания – за 4,53 млрд. долара.

С банери и видео реклама, както и с интерактивни дисплейни реклами Yahoo е отечел с 11% по-ниски приходи спрямо същото тримесечие година по-рано. В тези цифри не са включени таксите, които Yahoo плаща на своите партньори. Също така и в бизнеса с реклами в търсачката Yahoo е ималa с 5 процента по-ниски приходи. За редица големи рекламни агенции се твърди, че вече не поръчват реклами при Yahoo, или са намалили количеството им спрямо миналата година. Те предпочитали да изчакат, за да видят до каква степен групата ще успее да се утвърди в компанията на конкуренти като Facebook и Google.

"Развитието е окуражаващо", заяви главният изпълнителен директор Мариса Майер, която бе привлечена в концерна през юли миналата година, за да санира компанията. В конферентния разговор след представянето на резултатите тя говори за трайна стабилност и подчерта преди всичко стартирането на нови или преработени продукти.

37-годишната Майер вече реформира някои услуги, сред които Yahoo Mail и Flickr. Освен това Мариса тръгна на  шопинг и придоби 17 технологични старт-ъпа, като социалната мрежа Snip-it, чрез която потребителите разменят новини, снимки и видео съдържание. 

Компанията също така обяви покупката на блог агрегатора Tumblr за 1,1 милиарда долара, а според запознати източници ще наддава и за услугата за онлайн видео Hulu.

Финансовите ползи от придобиването обаче не трябва да се очакват бързо, тъй като много от придобитите фирми в момента на сделките са се борили за оцеляването си, имали са само една шепа служители и почти не са генерирали приходи. Но със сделките Yahoo е получил достъп до много таланти.

Yahoo също така планира да увеличи влиянието си в областта на софтуера за мобилни телефони, като за тази цел търси по-тясно партньорство с гиганта в индустрията Apple. Yahoo вече предоставя данни за гласовата телефонна услуга за разпознаване на Apple Siri. По този начин ветеранът иска да засили присъствието си на устройствата iPhone и iPad, твърдят запознати.

Инвестицията в китайската интернет компания Alibaba според анализаторите е истински късмет. Тя подкрепяла Yahoo и предоставя на групата повече време, в което да се прегрупира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:21 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още