Успешният американски видеопортал Hulu се радва на засилен интерес. Според WSJ Hulu е получила обвързващи оферти от няколко потенциални купувачи. Както твърдят запознати със случващото се източници, сред заинтересованите страни освен сателитния оператор DirecTV е и телефонната компания AT&T, която е подала оферта заедно с бившия ръководител на медийния гигант News Corp. Питър Чернин, както и консорциум от два инвестиционни фонда - KKR и Guggenheim Partners.
Преди две години като заинтересована страна се спрягаше и името на Apple. Придобиването на Hulu би могло да окаже силна подкрепа на онлайн магазина на Apple iTunes, писа тогава AP.
Досега Hulu е собственост на медийните компании Disney, 21st Century Fox и Comcast. В петък изтече крайният срок за подаване на оферти, поставен по-рано от собствениците на видео портала. Сега те ще заседават, за да коментират офертите и да сключат окончателно споразумение със заинтересованите страни.
Според WSJ това ще се случи в рамките на следващите една до две седмици. През този период трябва да се реши, дали и до каква степен съдържанията могат да бъдат лицензирани за продажба извън Hulu. Първоначално през 2011 г. според съобщения в медиите тримата собственица са искали повече от два милиарда долара за Hulu, но сега са склонни да полуат много по-ниски суми. Един основен въпрос в сделката е периодът, за който купувачът ще успее да получи лицензи за съдържанието.
На основания през 2007 г. портал интернет потребителите в САЩ могат да гледат филми и телевизионни предавания безплатно – обикновено един ден след като те се излъчват по телевизията. Hulu се финансира от реклама. Срещу определена такса потребителите могат да получат още по-голям избор от филми и телевизионни сериали директно на телевизора или на смартфона или таблета си.
За кандидатите Hulu може да е интересна в няколко отношения. Доставчиците на платено телевизионно съдържание може да използват портала като платформа за доставка на предаванията онлайн и чрез мобилни устройства. В допълнение Hulu е подходящ и като самостоятелна услуга за интернет телевизия за хора, които не искат да се обвързват с предплатени телевизионни договори.
Размерът на офертите засега не е ясен. В предишния кръг DirecTV предложи над 1 милиард долара (778 милиона евро) и поради това сега се очаква офертите да са над тази сума. Това би било висока цена за една компания, която през изминалата година е имала приходи от продажби в размер на около 700 млн. долара (545 мл. Евро) при 4 млн. потребители. И без никаква печалба!