IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google донесе Knowledge Graph и в България

Услугата позволява търсенето на предмети, хора или места и предоставя незабавна информация за тях в зависимост от запитването

15:34 | 01.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Илюстрация:&nbsp;Google</em></p>

Илюстрация: Google

Поредни добри новини за българското интернет пространство. Американският онлайн концерн Google официално стартира услугата Knowledge Graph за България, с която търсенето и откриването на новости и разнообразна информация от потребителите става много по-лесно и бързо.

Knowledge Graph бе представена пред световната публика през май 2012 г., а стартът ѝ бе даден през август, като тя бе налична само в някои държави. Преди дни услугата излезе и със шведския си вариант. По-рано през годината Google разшири Knowledge Graph по време на конференцията си за разработчици I/O и тя започна да поддържа запитвания на полски, турски, традиционен китайски и мандарин. 

Knowledge Graph позволява търсенето на предмети, хора или места, за който Google знае – забележителности, известни личности, градове, спортни отбори, сгради, географски характеристики, филми, небесни обекти, произведения на изкуството и други, и предоставя незабавна информация за тях, в зависимост от запитването. Това представлява важна първа стъпка към изграждането на търсачки от следващо поколение, които използват колективната памет на мрежата и разбират света малко повече като хората, заявяват от компанията. 

Примерите от България варират от всеобхватна информация за известните футболисти Димитър Бербатов и Христо Стоичков, до такава, свързана с различни известни български забележителности, актьори или сериали.

Google Knowledge Graph не се уповава само на публични източници като Freebase, Wikipedia и CIA World Factbook. Услугата е много по-мащабна, съдържа повече от 570 милиона обекта, както и повече от 18 милиарда факти и взаимовръзки между различните обекти и е настроена на базата на това, което хората търсят и това, което ние можем да намерим в интернет.

Knowledge Graph подобрява търсенето с Google по три основни начина.

Като начало той намира правилното нещо. Понякога думите могат да са двусмислени. Така например е спорно дали се има предвид актрисата Нина Добрев, или Нина Добрев като главната героиня в нашумелия сериал „Дневниците на вампира”? Сега Google разбира разликата и потребителите могат да намалят броя на резултатите от търсенето само до това, което имат предвид – просто трябва да кликнат върху един от линкове, за да видят определен поток от резултати.

Това е един от начините, по които Knowledge Graph прави търсачката на Google по-интелигентна –резултатите са по-уместни, защото има разбиране на търсените ключови думи, както и нюансите в тяхното значението по начина, по който го прави потребителя.

С помощта на Knowledge Graph Google може да разбере по-добре търсенето, така че да обобщи подходящо съдържание за конкретната тема, включително основни факти, от които вероятно ще се нуждае потребителят. Например, ако търсим Иван Вазов, ще видим кога е роден и починал, но също така ще получим и допълнителна информация за неговото образование и творчество.

Как Google Graph разбира кои факти най-вероятно са ви необходими за всяка ключова дума? За тази цел Google се обръща към потребителите и проучва какви са техните запитвания за всяко нещо. Например хората искат да знаят какви книги е написал Чарлз Дикенс, докато за Франк Лойд Райт интересът е по-голям във връзка със сградите, които е проектирал.

Knowledge Graph също помага и да се разбират връзките между нещата. Мария Кюри е личност в Knowledge Graph, и тя е имала две деца, едното от които също печели Нобелова награда, както и съпруг Пиер Кюри, който носи трета Нобелова награда в семейството. Всички тези факти са свързани в Google Knowledge Graph. Това не е просто каталог за различни неща. Услугата моделира всички тези взаимовръзки, а ключът е информацията между различните неща.

И накрая, но не на последно място - Knowledge Graph може да доведе до някои неочаквани открития. Потребителите могат да научат нов факт или нова взаимовръзка, която води след себе си една цяла нова линия на търсене. Знаете ли откъде Мат Грьонинг, създателят на Семейство Симпсън, е взел идеята за имената на Хоумър, Мардж и Лиза? Това е една голяма изненада.

Услугата ще бъде достъпна и за смартфони и таблети, а повече информация за българската версия на Knowledge Graph може да видите тук!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:09 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още