Франция даде на Google три месеца да преразгледа политиката си за обработка на личните данни на своите потребители, ако желае да избегне глоби. До края на юли обаче се очаква Испания, Холандия, Германия, Италия и Великобритания също да наложат санкции на компанията.
Търсачката нарушава френските закони, защото „не разкрива на потребителите как се използват техните лични данни и какви са мерките за контрол над неправомерното им използване“. Така поне твърди Комисията за защита на личните данни на Франция, предава Bloomberg. Ведомството препоръча на Google да се съобрази с местния Закон за защита на личните данни.
Комисията за защита на личните данни на Франция може да наложи максимална глоба от 150 хил. евро на Google и 300 хил. евро при повторно нарушение. Другите регулатори пък могат да наложат санкции в размер до 1 млн. евро. Суми, които Google трябва да плати, въпреки че ситуацията сама по себе си подронва имиджа на компанията.
Най-голямата глоба, която френският регулатор наложи на Google, бе в размер на 100 хил. евро през 2011 г. Причината бяха констатирани нарушения при използване на услугата Street View. Германският регулатор пък глоби американския онлайн концерн със 145 хил. евро заради събиране на информация за достъпа до безжичен интернет в периода 2008-2010 г., когато автомобилите на компанията снимаха за Street View.
„Нашата политика за защита на личните данни се води от европейските закони. Това ни помага да създаваме продукти много по-лесно и да предлагаме по-ефективни услуги“, каза Ал Върни, говорител на Googlе, в опит да защити компанията. „Ние работим тясно с органите за защита на данните и ще продължаваме да го правим.“
Комисията за защита на личните данни на Франция даде препоръки на компанията да обясни на потребителите си как на практика обработва техните лични данни. Също така според комисията Google ще трябва по-добре да информира потребителите за общите си условия, както и да „определи нужните сроковете за обработката на личните данни, като те не трябва да надхвърлят времето за целите на обработката“.
Ведомството също изисква от собственика на Gmail да иска одобрение от потребителите си за използването на „потенциално неограничената тяхна информация“, както за събиране на данните им с инструменти като “Doubleclick” и “Analytics”, “+1” бутоните и други услуги на Google или услуги на трети сайтове, както и „първо да информира потребителите и след това да приема съгласието им да бъдат съхранявани "бисквитки" с данните им на терминалите“.
През миналата година европейският комисар по въпросите на правосъдието Вивиън Редин предложи да бъде преразгледан Законът за защита на личните данни на ЕС с цел правителствата на страните да налагат санкции на компаниите в размер на до 2% от годишните им приходи от продажби поради „умишлено или поради небрежно“ нарушаване на правилата за обработка на личните данни. Плановете в момента се разглеждат от Европейския парламент и правителствата на страните от ЕС.