Проучването сочи също, че по-новите брандове понякога се конкурират по-старите. В САЩ и Япония Yahoo е посочен като най-популярния източник на новини в интернет, оставяйки най-популярните доставчици на информация извън световната мрежа – съответно телевизиите Fox News и NHK – далеч зад гърба си.
Въпреки широкия диапазон от възможности проучването разкрива, че повечето участници в него използват ограничен брой източници, което предполага, че брандовете продължават да играят важна роля.
Новинарските босове може би обаче ще се притеснят от броя на онези, които заявяват, че всъщност не забелязват кои сайтове са използвали и просто отварят новините, които са им интересни. Най-малко 30% от анкетираните от Германия, Испания, Италия, Франция и бразилските градове са се съгласили с това определение.
„Един от ключовите фактори за понижаване на разпознаваемостта на брандовете изглежда ще се окажат социалните мрежи“, изтъква редакторът на доклада Ник Нюман. „Обсебените потребители на социални мрежи във Великобритания е по-вероятно да потвърдят, че не забелязват кои сайтове посещават“, добави той.
Изследването потвърждава нарастващото значение на Facebook, Twitter и останалите социални медии, отбелязвайки, че над една трета от участниците в него от Италия, Испания и бразилските градове ги определят като свой основен източник на новини. Влиянието им е особено явно сред младежите. За възрастовата група под 35 години социалните мрежи сега са най-обичайният начин да открият нова история онлайн, става ясно от данните. За останалите възрастови групи търсенето запазва предимството.
Но самият факт, че повече хора ползват социални мрежи, съвсем не означава, че е вероятно те да повярват на онова, което четат в тях. Във Великобритания уебсайтовете на вестници и телевизии са определяни като „много“ или „доста“ заслужаващи доверие от повечето анкетирани. В противовес на това само малка част от тях твърдят същото за Twitter и Facebook.
Дори при това положение Нюман предупреждава, че старите участници няма да останат безучастни. „Силното име и продължителната традиция вече не са достатъчни“, обясни той. „Нашите данни показват, че е в океана от съдържание е останал копнеж за достоверни новини в един диапазон от областите на интерес, но по-новите брандове като Yahoo и Huffington Post също доказват, че могат да изпълняват тази роля заедно с купищата специализирани провайдъри, блогове и социалните медии“, твърди редакторът на доклада.
Колкото до желанието да се коментират прочетените материали в социалните мрежи, авторите на проучването смятат, че културните специфики се явяват основен фактор. В католическите страни Бразилия, Испания и Италия потребителите е по-вероятно да споделят какво ги вълнува. Доста по-слаба е вероятността да бъдат публикувани коментари в Япония и северноевропейските държави – Германия, Франция, Великобритания и Дания.