Пейдж разкритикува и производителя на софтуер Oracle за начина му на работа в областта на патентите. През миналата година съдът постанови, че Google не е нарушил правата върху патентите на Oracle за Java. "Парите са по-важни за тях, отколкото някаква форма на сътрудничество", каза Пейдж. Говорител на Oracle отказа да коментира темата.
Най-важното нововъведение може би бе новата музикална услуга на Google. Чрез нея потребителите могат, подобно на конкурентите Spotify, да изберат отделни песни или да създават своя собствена радиостанция. Този формат бе измислен от интернет радиото Pandora. За разлика от Google, Spotify и Pandora са безплатни, финансирани от реклами версии.
Освен това Google разширява гласово активираното търсене, което вече съществува в мобилни устройства и при настолни компютри. Потребителите могат да активират търсене в браузъра на Google Chrome, като кликнат върху иконата на микрофона и кажат на глас: "Okay, Google" и след това да изразяват заявката си. Разбира се, това не може да се случи на български.
Според Google повече от 750 милиона души използват браузъра Chrome. Преди година техният брой бе 450 милиона. Сундар Пичай, вицепрезидент, отговарящ за Chrome, заговори за "най-популярния браузър в света". Много изследователи на пазара обаче считат, че все още пазарният дял на Internet Explorer на Microsoft е доста по-висок.
Картовата услуга сега е по-персонализирана заради предишни заявки на потребителите. Така например сега вече се показват намиращи се в близост магазини, които са препоръчани от контакти в социалната мрежа Google+. Фирмите могат да предлагат на своите клиенти купони за намаление в картографската услуга. Например, ако потребителят търси кафене на Starbucks в близост до себе си и го избере, той може да получи талон за отстъпка в същото кафе.
Google Maps за смартфони и таблети добавя и нова система за оценки към заведенията на картата и вече дава възможност на потребителите да докладват за инциденти по пътя, които ще се отразяват на картата в реално време.
Google Maps става все по-важна за групата, тъй като услугата е широко използвана от потребители с мобилни устройства. Освен това Google печели пари от над един милион компании, които използват картите на своите интернет страници и приложения.
При версията за настолни машини обаче новостите са още по-сериозни - Google всъщност обединява в картите си услугите Google Earth и Google Street View, с което потребителите вече трябва да използват само Maps, за да се ориентират по маршрут и да направят виртуална разходка по улиците. Те дори могат да надникнат в сгради и заведения, като за тази цел потребителите ще могат да качват в Google Maps и създадени с телефона им Photo Sphere - 360-градусови триизмерни панорамни снимки.