Уволнението на силно критикувания съосновател и главен изпълнителен директор Андрю Мейсън помогна на Groupon. Порталът за изгодни сделки може да обърне негативната тенденция под управлението на новия си шеф, като особено силно нарастват покупките чрез смартфони, a в Северна Америка всяка втора сделка се осъществява чрез мобилно устройство, пише Bloomberg.
Като цяло приходите са се увеличили в сравнение със същия период на миналата година с 8 на сто до 601 милиона долара (457 млн. евро). По този начин лидерът в индустрията надмина очакванията на анализаторите, които очакваха приходи от 590 млн. долара. В следборсовата търговия книжата на Groupon се повишиха с около дванадесет процента до 6,45 долара за брой.
"Резултатите ни вдъхновяват", заяви съоснователят и главен изпълнителен директор Ерик Лефковски в сряда в централата на компанията в Чикаго. Той временно ръководи компанията заедно със своя заместник Тед Леонсис, след като Мейсън бе принуден да си тръгне заради липсата на успехи. Лефсовски и Леонсис са си поставили за цел да съживят мижавия засега европейски бизнес.
Преди Groupon успяваше да расте с двуцифрен процент, но през последните тримесечия тръпката за отстъпки сякаш отслабна. За първото тримесечие Мейсън бе предвидил дори стагнация. За ръста се погрижиха клиентите в САЩ и Канада. Там приходите скочиха с 42%, докато в международен план като цяло има спад от 18%.
Фирмите могат да предлагат в Groupon ваучъри за отстъпки. Дружеството получава дял от приходите. Въпреки това тези приходи се компенсират от високата цена на администрацията на сайта, както и на рекламата, които разходи в миналото многократно вкарваха компанията в червената зона. Загубата сега се сви от 12 млн. долара на „едва“ 4 млн. долара.
Groupon е и под неимоверния натиск на инвеститорите. При първичното публично предлагане в края на 2011 г. акцията струваше 20 долара, докато сега е на стойност 6 долара. В допълнение към продължаващите загуби дойде и серия от гафове, които в крайна сметка доведоха до освобождаването на Мейсън. Така например щатската Комисия за ценните книжа и борсите (Securities and Exchange Commission – SEC) критикуваше прекаленото "творчество" в счетоводството на компанията.
преди 11 години Absoluten short e taq kompaniq. Rqdko se sre6ta po-kuh biznes model. Nikakva stoinost. Niska bariera na vlizane na konkurenciqta. USA e edinstveniq pazar koito moje6e da dovede pe4alba na Groupon i qvno ... nqma da e. Amerikancite sa tezi koito si padat po razprodajbi, otstupki i promocii. ima6e grupon - nqma6e grupon. отговор Сигнализирай за неуместен коментар