Вторият по големина в света уебсайт за групово пазаруване LivingSocial обяви, че е пострадал от компютърна атака, засегнала според някои оценки над 50 млн. потребители, съобщи Ройтерс.
От компанията посочиха, че нападението срещу компютърните ѝ системи е довело до незаконен достъп до данните на клиенти, включително до имена, адреси на електронна поща, рождени дати и „дешифрирани пароли“ на някои от потребителите. Компресираните данни за потребителските кредитни карти, както и финансовата и банковата информация не са били засегнати и до тях не е бил осъществен досътп.
„Работим активно с правоприлагащите органи за разследването на проблема“, се посочва в електронно писмо на компанията до служителите ѝ.
LivingSocial, дял в която притежава и Amazon.com Inc., не разкрива броя на потребителите си. Говорителят ѝ Андрю Уейнстейн заяви, че „значителна част“ от нейната потребителска база е била засегната.
LivingSocial се свързва и с потребители, които са закрили сметките си, тъй като все още разполага с информация за тях в базите си с данни, добави той.
С електронно писмо компанията уведомява засегнатите потребители, че трябва да влязат на уебсайта, за да създадат нова парола за своите сметки. „Препоръчваме Ви заради сигурността на личните Ви данни да обмислите промяна на паролата на всички други уебсайтове, в които ползвате същата или подобна парола“, пише в електронното писмо главният изпълнителен директор на LivingSocial Тим О`Шонеси. „Съжаляваме за получилия се инцидент“, добавя той.
Компютърната атака е засегнала потребители в САЩ, Канада, Великобритания, Ирландия, Австралия, Нова Зеландия, Малйзия, Южна Европа и Латинска Америка. Не са пострадали данни на потребителите от Южна Корея, Индонезия, Филипините и Тайланд, уточни Уейнстейн.
„На фона на последните успешни мащабни атаки срещу солеми социални мрежи е очевидно, че тези провайдъри просто не полагат достатъчно усилия, за да защитят информацията на своите клиенти“, заяви Джордж Тюбин, главен стратег за ценните книжа в компанията за компютърна сигурност Trusteer. Вчера All Things Digital също съобщи за компютърна атака.
Нападението бе извършено в период, в който LivingSocial се мъчи да се справи със спада в потребителското и фирменото търсене за ежедневни сделки.
През тази година компанията набра 110 млн. долара от инвеститори, сред които и Amazon.com, но бе принудена да направи големи отстъпки, за да получи свеж финансов ресурс. Amazon инвестира 56 млн. долара през първото тримесечие в уебсайта за групово пазаруване, сочат данни от документи, подадени пред регулаторните органи в петък.
От тях става ясно също, че LivingSocial е на оперативна загуба от 44 млн. долара през периода януари-март при приходи от 135 млн. долара.