Американският разработчик на видеоигри Zynga обяви спад на потребителите си онлайн за първото тримесечие, в резултат на което акциите на компанията се сринаха рязко в търговията след затварянето на борсите в САЩ, макар печалбата и приходите да надхвърлиха очакванията на пазара, съобщи CNBC.
Пазарната капитализация на Zynga намалява с 9,8% до 3,02 долара за акция, макар в отделни моменти свиването да достигаше и 15% спрямо цената при затваряне вчера.
Активните месечни потребители са намалели с 13% до 253 млн., което е най-ниското ниво, откакто през третото тримесечие на 2012 г. бе достигнат връх от 331 млн. души.
Компанията се мъчи да задържи потребителите си, които някога се трупаха на игрите ѝ на във Facebook. През последните месеци обаче Zynga и социалната мрежа преразгледаха партньорските си отношения в посока на по-голяма независимост за разработчика на видеоигри.
Нетната печалба за първото тримесечие е достигнала 4,1 млн. долара, след като за същия период на миналата година бе отчетена загуба от 85,4 млн. долара. Приходите са се понижили с 30% до 230 млн. долара от 329 млн. преди година.
Ако бъдат изключени еднократните ефекти, компанията е спечелила 9,1 млн. долара, или по 1 цент на акция, спрямо 47 млн. долара, или 6 цента на акция, през първото тримесечие на 2012 г.
Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха създателят на FarmVille да обяви загуба от 3 цента на акция при продажби за 210 млн. долара.
За настоящото тримесечие компанията прогнозира приходи между 180 и 190 млн. долара и загуба между 3 и 4 цента на акция, докато очакванията бяха за прогнозирана загуба от 1 цент.
„2013-та ще продължи да бъде преходна година, тъй като сме изправени пред предизвикателна среда в уебпространството, инвестиции в разработването на водещите продукти, онлайн мрежата и мобилните платформи, както и да предложим на нашите 253 млн. месечни потребители връзка, която да ги следва от работата през училището до вкъщи и всяко място между тези дестинации“, заяви главният изпълнителен директор и основател на компанията Марк Пинкъс.