Междувременно говорителка на Yahoo съобщи, че "рекламодатели и агенции са много важни за Yahoo", добавяйки, че компанията вече е създала нов отдел, конкретно занимаващ се с полагане на грижи за рекламодателите.
В телефонния разговор с анализаторите след обявяването на последните данни главният изпълнителен директор Майер обяви, че "е окуражена" от това, което е чула от рекламодателите.
Майер, която поне поста през юли, подчерта, че "постигането на желания растеж ще отнеме няколко години". Нейна основна цел ще бъде да превърне Yahoo "в добро работно място" и да наеме правилните хора. Едва след това тя ще се грижи и за разработването на продуктите.
Все още рекламите на мобилни устройства носят по-малко пари от рекламите на домашни компютри и ще отнеме известно време, докато тази празнина се запълни, поясни още Майер. Yahoo обаче вече бил така позициониран, че да започне да бере плодове от усилията си, щом пазарът узрее за това. Според нея в момента 300 млн. души всеки месец посещават сайтове на Yahoo от мобилно устройство. През януари тази цифра е възлизала на 200 млн. "За следващите месеци имаме да вършим много в мобилната област", каза Майер.
37-годишният директор вече реформира някои услуги на Yahoo, включително Yahoo Mail и Flickr. Компанията също така се отправи на шопинг и придоби по-малки компании на стойност по-малко от 100 млн. долара, като например социалната мрежа Snip-it, чрез която потребителите могат да обменят съобщения, снимки и видео клипове.
Също така Yahoo планира да увеличи влиянието си в областта на мобилния софтуер и търси по-тясно партньорство с гиганта Apple. Концернът вече предоставя данни за гласовата телефонна услуга Siri на Apple. По този начин Yahoo иска да засили присъствието си на iPhone и iPad, твърдят запознати.
Компанията води преговори и за закупуването на онлайн видео сайта Dailymotion. Чрез нея Yahoo ще може да показва по-добре своите видеоклипове в чужбина.
Според анализаторите инвестициите в китайската интернет компания Alibaba са истински късмет. Тя подкрепя силно Yahoo и дава на времето повече време за прегрупирането. Според Дъг Анмут, анализатор в J.P. Morgan, делът на Yahoo в Alibaba днес струва между 13,20 и 15,60 млрд. долара. През септември тази сума бе само 8,1 млрд. долара.
"Невероятният растеж на Alibaba компенсира бавно топящия се айсберг на основната дейност на Yahoo", заявява Джордан Рохан, анализатор в инвестиционната банка Stifel Nicolaus. В момента Yahoo бил незначителен играч в бизнеса с мобилни реклами. Facebook, Twitter и други конкуренти са с няколко обиколки преди Yahoo, казва той.
Като цяло печалбата на Yahoo за първото тримесечие на година е в размер на около 390 млн. долара, или 35 цента на акция. Едно тримесечие по-рано печалбата е била 286 млн. долара, или 23 цента на акция. Приходите обаче спадат със 7% от 1,22 млрд. долара до 1,14 млрд. долара.