IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba спаси резултатите на Yahoo

За първото тримесечие концернът отчете скок на печалбата от 36%, но приходите се топят със 7%

09:58 | 17.04.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Рекламите на мобилни устройства все още носят по-малко пари от тези на настолни компютри. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Рекламите на мобилни устройства все още носят по-малко пари от тези на настолни компютри. Снимка: Ройтерс

На фондовия пазар технологичният концерн Yahoo се представя по-добре, откакто управлението пое Мариса Майер. Но компанията все още не може да предостави данни за обрат в негативния като цяло финансов тренд, пише Wall Street Journal.

Във вторник Yahoo отчете скок на печалбата от 36 процента за първото тримесечие на годишна база. Но това се дължи главно на силния бизнес на китайската група за електронна търговия Alibaba, в която Yahoo притежава дял от 24 на сто.

За сметка на това тримесечните приходи падат на годишна база със 7 на сто, тъй като основният източник за пари на Yahoo - рекламният бизнес, се е влошил значително. А най-големите клиенти на групата - големи рекламни агенции - вече публично намекват, че започват да стават нетърпеливи и най-сетне искат да видят резултати под ръководството на Майер. 

От рекламни визии и видео, както и интерактивни реклами, Yahoo е получила с цели 11% по-малко пари спрямо миналата година - 455 млн. долара. В тази сума не са включени таксите, които Yahoo плаща на своите партньори. На пазара за уеб търсене положението също се влошава. Приходите падат на годишна база с 10 на сто до 425 млн. долара.

След обявяването на резултатите цената на акциите на Yahoo се сви с 4,7% в следборсовата търговия до 22,70 долара за брой. Те обаче са с 60% над стойността си от миналата година.

Много големи рекламни агенции в момента не включват повече реклами в сайтовете на Yahoo спрямо последната година, а някои – дори значително по-малко. Те предпочитат да изчакат да видят колко добре концернът ще успее да се пребори на силно конкурентния онлайн рекламен пазар с конкуренти като Facebook и Google.

Така например Адам Шлахтер, мениджър в рекламната агенция Digitas, подразделение на Publicis Group, предпочита да не увеличава разходите за реклама за Yahoo. Той казва, че не знае какво представлява „голямата визия“ и как концернът ще може да предложи на агенцията му нови възможности за „достигане на хората“.

Ако Yahoo не покажел ясно какви са визиите му за бъдещето, конкуренцията ще продължи да отмъква клиенти, казва Шлахтер.

Последна актуализация: 06:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още