Американският интернет гигант Google е сключил споразумения с над 300 медии в Европейския съюз, благодарение на което ще може да публикува техни статии в онлайн търсачката си, пише Bloomberg.
Сред издателите в Германия в списъка попадат ZEIT, Frankfurter Allgemeine Zeitung и Spiegel. Компанията се е договорила и с други от Унгария, Франция, Австрия, Нидерландия и Ирландия, обяви компанията в публикация в блога си. От текста не става ясно колко е платила Google за сделките.
Европейската директива за авторското право, която влезе в сила през 2019 г., беше кулминацията на усилията на Европейския съюз да гарантира, че медиите от блока получават възнаграждения за тяхното съдържание. Законът за авторското право, който се въвежда в региона от всяка страна, позволява на издателите да искат заплащане винаги, когато онлайн платформи използват тяхно съдържание. Някои правила позволиха на медиите да преговарят с уеб платформи като Google и Facebook относно възпроизвеждането на техни статии и видеа.
През 2021 г. Google сключи споразумение с германски издатели за създаването на критерий за плащане на издатели, с изключение на пускането на малки откъси от текстове, които могат да се ползват безплатно. Сега Google разширява обхвата на тези споразумения чрез уеб инструмент, за да улесни бъдещите си сделки с медиите.
Над 200 новинарски издания в Германия вече са сключили такива лицензионни споразумения с Google, обяви компанията в отделна публикация в блога си. Тези сделки не се ограничават до печатни медии, а включват и мултимедийно съдържание.
Австралия също принуждава технологичните гиганти да предоговарят плащанията си към доставчиците на съдържание. В началото на 2021 г. Facebook сключи няколкогодишна сделка с News Corp. в Австралия, като се съгласи да плати на компанията на Рупърт Мърдок за достъп до допълнително съдържание.