Американската медия The New York Times е договорила закупуването на сайта за спортни новини Athletic, който има над 1 млн. абонати, съобщава Bloomberg.
Издателят на вестника ще плати 550 млн. долара за Athletic, който ще остане самостоятелен продукт, каза главният изпълнителен директор на Times Мередит Копит Левиен в изявление от четвъртък. Очаква се сделката да приключи до края на март.
„От стратегическа гледна точка вярваме, че това придобиване ще ускори способността ни да разширим и задълбочим взаимоотношенията с абонатите“, каза тя.
Times има над 8 млн. платени абонамента на цифровите и печатните си продукти. Издателят сега „преследва значително по-голяма цел от над 10 млн. абонамента“, и вярва, че „The Athletic ще ни позволи да разширим пазара от потенциални абонати“, каза Левиен.
Макар че покупката ще засили ръста на приходите веднага, Times очаква придобиването да намали оперативната печалба за около 3 години.
Започвайки преди 6 години, Athletic се утвърди, привличайки големи имена сред спортните журналисти от новинарските издания в цялата страна, включително Кен Розентал в бейзбола и Шамс Чараниа в баскетбола.
Съоснователят на Athletic Алекс Матър заяви за New York Times през 2017 г., че „ще изчакаме края на всеки местен вестник и ще ги оставим да изкървят, докато не останем само ние. Ще изсмучем най-добрите им таланти във всеки един момент“. По-късно той се извини за думите си.
Компанията привлече около 50 млн. долара преди две години с оценка от около 500 млн. долара. През ноември тя имаше около 1,2 млн. абонати, които плащат за достъп до статии за големите професионални спортни отбори в САЩ, както и за футболните отбори извън страната. През юни 2020 г. Athletic съкрати 46 от служителите си, или 8% от екипа си.
Athletic е провела разговори и с онлайн изданието Axios. Преговорите са се провалили заради редица въпроси, включително цената и кой ще ръководи обединената компания, казват запознати източници.ю
Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!