IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Токио 2020 привлече най-малък брой зрители на летни игри от 1988 г.

Въпреки това NBCUniversal генерира над 1,2 млрд. долара рекламни приходи

14:24 | 10.08.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Noriko Hayashi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Noriko Hayashi/Bloomberg

Олимпийските игри в Токио са имали най-малката аудитория в САЩ, откакто NBCUniversal започна да излъчва Летните олимпийски игри през 1988 г., привличайки средно 15,5 млн. зрители за излъчването в праймтайма и онлайн всяка нощ, обяви компанията, цитирана от The New York Times.

От откриващата церемония на 23 юли до неделя, когато без много шум беше закриването на събитието, покритието на NBCUniversal на Олимпийските игри беше засенчето от липсата на зрители, които стояха настрана заради протоколите, свързани с коронавируса, както и от преминаването на зрителите в САЩ към стрийминг услугите. Не помогна и 13-часовата разлика с Ню Йорк, а според много зрители 7000-те часа съдържание са били разпръснати в няколко канала и платформи.

Въпреки че NBCUniversal успя да покаже драматични и триумфални моменти, като победата на американската гимнастичка Суниса Лий в многобоя, други, като завръщането на гимнастичката Симон Байлс и изявите на тенисистката Наоми Осака или отстъстваха, или бяха прекалено рано.

Броят зрители е намалял с 42% спрямо Летните олимпийски игри в Рио де Жанейро през 2016 г., когато имаше средно 26,7 млн. зрители. Новите данни са и под половината от тези за Олимпийските игри в Лондон през 2012 г., когато имаше средно 31,1 млн. зрители.

Но игрите в Токио, които бяха отложени с година заради пандемията, все пак донесоха печалба на NBCUniversal. Рекламните приходи надхвърлиха 1,2 млрд. долара, обяви компанията, въпреки че тя предложи безплатно рекламно пространство на компании, разочаровани от зрителската аудитория.

Освен това отбеляза, че покритието ѝ е доминирало гледанията по време на Олимпийските игри и е отразило и засиления фокус върху дигиталното представяне, като е било популярно в социални мрежи и стрийминг платформи, като стрийминг услугата на NBCUniversal – Peacock.

Медийният гигант е платил повече от 1 млрд. долара за ексклузивни права за отразяване в САЩ на Олимпийските игри в Токио, част от сделка за олимпийско отразяване до 2032 г. Той твърди, че 150 млн. американци са гледали предаването от Токио.

„Въпреки че се изправи пред серия от предизвикателства през последните 18 месеца, силата на Олимпиадата, представена на публиката през различните платформи на NBCU, се оказа ненадмината“, коментира Пит Бевакуа, председател на NBC Sports.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:36 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още