Verizon Communications проучва възможността за продажба на активите ѝ, включващи части от Yahoo и AOL. Това се случва в момент, в който телекомуникационният гигант иска да излезе от скъпите си и неуспешни начинания в областта на дигиталните медии, пише Wall Street Journal.
Процесът по продажба, който включва компанията за дялово инвестиране Apollo Global Management, може да доведе до сделка на стойност от 4 до 5 млрд. долара, твърдят източници, запознати с въпроса. Други детайли не са известни на този етап.
Verizon похарчи милиарди долари за създаването на портфолио от някога доминиращи уебсайтове. През 2015 г. тя придоби AOL, а през 2017 г. – Yahoo, като плати повече от 9 млрд. долара, за да купи двете компании.
Verizon, най-големият телеком в Съединените щати по брой абонати, взе сайтовете с намерението да възроди брандовете, които бяха загубили трафика, който привличаха в добрите си дни.
През 2017 г. тя преструктурира бизнеса си под ръководството на бившия главен изпълнителен директор на AOL Тим Армстронг и сигнализира, че има намерение да се конкурира с гиганти в сферата на дигиталната реклама като Google и Facebook.
Yahoo и AOL, родени по време на ерата на настолните компютри и dial-up интернета, успяха да привлекат повече рекламни приходи, но не успяха да достигнат до по-голяма аудитория, защото тя прехвърли вниманието си към мобилните приложения.
Бизнесът с дигитални медии не успя да постигне целта си от 10 млрд. долара годишни приходи до 2020 г., а през 2018 г. Verizon отписна 4,5 млрд. долара от неговата стойност. Телекомът съкрати служители в това звено, а през ноември сключи сделка за продажба на HuffPost на BuzzFeed. Този ход следваше продажбата на Tumblr през 2019 г.
Бизнесът, който включва Yahoo Finance и Yahoo Mail, както и новинарски сайтове като TechCrunch и Engadget, генерира 7 млрд. долара приходи през 2020 г., или с 5,6% по-малко спрямо предходната година. Спадът се дължи на рязкото оттегляне на реклами през първите месеци от коронавирусната пандемия. Бизнесът пое отново нагоре през второто полугодие, а подразделението записа две поредни тримесечия на двуцифрен растеж.
Въпреки този възход, напоследък Verizon се фокусира повече върху партньорствата си с видео стрийминг услуги като Disney+ и Hulu, които могат да се комбинират с нейните мобилни планове и с тези за домашен интернет.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба