Промените в комуникациите в света на бизнеса през последната година са цялостни - и като технически средства, и по отношение на комуникационния микс.
Това коментираха Камелия Димитрова, председател на Българската асоциация на PR агенциите /БАПРА/, и Александър Христов, заместник-председател на организацията, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
С промените в поведението на хората и потребителските им навици във времена на криза настъпиха много усъвършествания в комуникациите. "Ние много бързо се изправихме, изтупахме се, забърсахме ожулените колена и започнахме да правим неща, които да са доста по-близки и адекватни към сегашната реалност", посочи Христов.
По думите му изминалата година е създала парадокс в комуникационния бранш.
"Очаквахме, че кризисните комуникации ще бъдат доста сериозно застъпени и разбира се, те бяха, но заедно с това отчитаме доста сериозен ръст на социално отговорни кампании както по наша инциатива, така и по искане на самите компании. Тази криза засили осъзнатостта на мениджърите, че в такава ситуация сплотеността, съдействието и оказването на помощ на тези, които имат нужда, са абсолютно необходими".
"Инфлуенсър маркетингът е другата успешна кампания за изминалата година", коментира Камелия Димитрова, допълвайки, че този подсегмент се развива динамично и през последните 12 месеца са се наложили някои инфлуенсъри като сериозни участници в комуникационния микс.
"Кризисните комуникации - и вътрешни, и външни също бяха силно застъпени. По отношение на вътрешната комуникация компаниите положиха огромни усилия, защото екипите им имаха нужда от мотивация и структуриране", посочи тя.
Относно промените, свързани със събитийната индустрия, която се намира в навечерието на нов локдаун, Камелия Димитрова поясни, че през последната година са се провели стотици и дори хиляди хибридни събития, като посещаемостта се оказала дори по-висока от присъствената.
"По една и съща тема миналата година присъстваха 50-80 души, а сега - 300. Но смятам, че с края на пандемията всичко това ще се върне в някаква степен както преди, тъй като хората се нуждаят от физически контакт.
Повече от разговора, както и за годишните PR награди BAPRA Bright Awards може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.