Швейцарската медийна група Ringier AG придобива мажоритарен дял в Sportal Media Group, като се очаква сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на тази година. Финансовите условия на сделката не са обявени публично.
Sportal Media Group е собственик на портфолио от български дигитални медии, както и на технологичната компания Digital Ventures, която притежава платформата за управление на спортно съдържание Sportal365, гласи съобщение, публикувано в Sportal.bg.
Споразумението трябва да бъде одобрено от местните регулатори.
Чрез това придобиване Ringier ще ускори осъществяването на своята медийна стратегия, свързана със спортовете.
От текста става ясно още, че двете страни са си сътрудничили в продължение на две години и половина в рамките на общото румънско дружество Ringier Sportal S.R.L., но сега Ringier AG се обединява със Sportal Media Group на корпоративно ниво.
Това е най-голямата инвестиция за Ringier за последните няколко години. Планът на швейцарската компания е да трансформира своя издателски бизнес в международна, диверсифицирана технологична медийна група.
Sportal Media Group притежава уебсайтове, профилирани в ресорите спорт, новини, бизнес, лайфстайл, електронна търговия и услуги, като Sportal.bg, Novini.bg, Profit.bg и Woman.bg. Тя е собственик и на над 45 канала в социалните мрежи.
Sportal.bg е основана през 2006 г. и има над 85 млн. разглеждани страници месечно, като достига до 55 на сто от населението на България, което разполага с интернет достъп, допълва съобщението.
От своя страна, Digital Ventures е технологична компания, която се специализира в създаването на софтуерни решения за управление на спортно съдържание. Sportal365 e система за управление на съдържание, която е предназначена специално за спортни новини, снимки, видео, статистически данни от спортни събития в реално време.
По думите на Ладина Хаймгартнер, ръководител „Глобални медии“ в Ringier AG, това придобиване е „важна крачка за Ringier като дигитална медийна компания“.
Ringier AG оперира както в Европа, така и в Африка и Азия. В нейното портфолио има 125 дъщерни дружества в печатните и дигиталните медии, радио, разпространение на билети, развлекателна индустрия, онлайн търговия и дигитални платформи за обяви за работа, автомобили и моти.
Същевременно Ringier се занимава и с дялово инвестиране в стартъпи.
Историята на компанията започва още през 1833 г. Тя се ражда като семейна компания – печатница и издателство, което през годините се дигитализира. Към 2019 г. компанията имаше 7100 служители в над 19 държави. Приходите за същата година са в размер на 984,8 млн. швейцарски франка.
В момента 72% от оперативната печалба на компанията се генерира от дигитална дейност.