Приходите от дигиталното издание на New York Times за първи път надминаха тези от печатното през изминалото тримесечие – историческо събитие в 169-годишната история на вестника.
New York Times е прибавил 669 000 нови абонати на онлайн версията си, се казва в съобщение на компанията от сряда. С това платените потребители на дигиталната версия достигат 5,7 млн., а с тези на печатната стават 6,5 млн., съобщава Bloomberg.
Въпреки това общите приходи на компанията са намалели със 7,5% заради спад в продажбите на реклама от 44% заради коронавирусната пандемия.
Изданието като цяло не очаква значително подобрение на продажбите на реклами и през следващото тримесечие. Приходите от реклама се очаква да намалеят с 35 до 40 процента, най-вече заради продължаващите последствия от коронавирусната криза.
И макар дигиталните потребители на вестника да се увеличават, голяма част от тях са привлечени с намаления. Очакванията са следващото тримесечие приходите от абонаменти да се увеличат само с около 10%.
Отчетът е за последното пълно тримесечие начело с главния изпълнителен директор Марк Томсън. Миналия месец той бе сменен от главния оперативен директор Мередит Копит Левиен, която ще влезе в длъжност на 8 септември. Левиен стои зад много от дигиталните инициативи на New York Times от последните години, включително разрастването на медията в подкаст сектора.
Към 21 ч. българско време акциите на New York Times поевтиняват с 1,9%.