BuzzFeed планира да съкрати около 15% от работната си ръка, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса. Това се случва в момент, в който компанията се опитва да се адаптира към променящия се онлайн медиен пейзаж.
Съкращенията ще засегнат 250 работни места, твърдят източниците. Фирмата, която е един от най-големите онлайн издатели, също така се опитва да прегрупира своите ресурси, за да инвестира повече в обещаващи области на бизнеса, като лицензирането на съдържание и електронната търговия, посочва един от източниците.
Една от причината за промените е необходимостта от насочване на BuzzFeed по пътя на рентабилността. Освен това тя трябва да е в подходяща форма за сливания с други медийни играчи, коментират източниците.
Според един от тях сред другите мотиви за съкращенията е да се помогне на компанията да избегне набирането на капитал отново. BuzzFeed набра около 500 млн. долара и беше оценена на около 1,7 млрд. долара след последния си кръг през 2016 г.
Сред инвеститорите се нареждат NBCUniversal на Comcast, която е вложила 400 млн. долара, Andreessen Horowitz, Lerer Hippeau Ventures, New Enterprise Associates, RRE Ventures и Hearst Ventures.
Онлайн медиите в индустрията се борят да запазят бързия растеж на приходите от дигитална реклама и се сблъскват с големите очаквания на своите инвеститори, докато се противопоставят на доминацията на технологични гиганти като Google и Facebook. Много от фирмите обмислят сделки с конкуренти, за да постигнат мащаба, който вярват, че им е необходим, за да се конкурират.