Кой дърпа конците в света на бизнеса е много спорно и променливо. Виждаме това ежедневно, като титлата на "най-високо оценената компания" се предава между Apple, Amazon и Microsoft, в зависимост от деня.
Но ето друг интересен анализ от данни, който подчертава доминиращите зад кулисите: За първи път Samsung надмина компанията за потребителски стоки Procter & Gamble по отношение на рекламните долари, които харчи. Според новите данни от AdAge производителят на потребителска електроника е вложил 11,2 милиарда долара за реклама и промоции на продажбите си през миналата година, докато P&G е вложил около 10,5 млрд. долара.
Samsung, който има пазарна капитализация от 300 млрд. долара, може би е похарчил толкова много, за да се противопостави на лошото представяне на редица новини в медиите, включително и по отношение на телефона си Samsung Galaxy Note 7, който можеше спонтанно да избухне в пламъци. Да се бориш постоянно срещу Apple не е евтино начинание. Например може би сте забелязали бума на реклами, които са насочени срещу iPhone X, които компанията пусна преди пускането в продажба на серията Galaxy Note 9 - опит да се подобри представянето след разочароващите продажби на своя Galaxy S9.
P & G все още харчи най-много в света по отношение на по-тясната дефиниция на рекламата. За годината, приключила през юни 2018 г., P & G обяви рекламни разходи за 7,1 милиарда долара, включително са телевизионни, печатни, радио, интернет реклами и реклами в магазините. Отчетените рекламни разходи на Samsung, с изключение на масовия бюджет за промоции на продажбите, възлизат на 4,8 млрд. долара през 2017 година.
Според годишната класация Ad Age World's Largest Advertisers корейската компания не е единственият производител от технологичния сектор, който вкарва толкова много пари в реклама и маркетинг. Сред компаниите, които най-бързо подсилват рекламните си бюджети, е най-големият китайски онлайн търговец Alibaba Group Holding, който според данните е удвоил през 2017 г. рекламните си разходи до 2,7 млрд. долара. Но Alibaba, от своя страна, е напът да бъде надмината от един от най-големите си конкуренти - Tencent Holdings, чиито рекламни разходи за миналата година са били почти двойно по-високи от тези през 2016 г. и възлизат на 2 млрд. долара.
Въпреки че двете компании са безспорни владетели в Китай, те понастоящем са вкопчени в битка за надмощие в Югоизточна Азия и Индия, а това е доста скъпа война за потребители.
Сред другите технологични компании в началото на класацията са Alphabet, Netflix и Amazon, които са увеличили разходите си за реклама и маркетинг през 2017 г. със съответно 32 на сто, 29 на сто и 26 на сто.
Общият размер на рекламните разходи в Ad Age World's 100 Largest Advertisers (100-те най-големи рекламодатели) е нараснал с 4,9% до 279 млрд. долара през 2017 г., като увеличение на разходите генерират 68 компании.
Като цяло, според данните на AdAge, в САЩ се намират 44 от компаниите, които харчат най-много за маркетинг, следвани от 13 компании от Япония, 10 компании от Германия и 9 фирми от Франция.
Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!