IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тенденцията на забавяне на ръста в А1 продължава

Приходите и печалбата растат и през третото тримесечие, но с по-бавен темп

14:25 | 17.10.18 г. 8
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Българският мобилен операртор А1 продължава тенденцията за ръст на основните си финансови показатели и през третото тримесечие на 2018 година, но повишението забавя темпа си.

Приходите на компанията са се повишили с 5,7% на годишна база до 112,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 6,6% до 40 млн. евро на същата основа. И при двата компонента обаче се отчита забавяне спрямо предишното тримесечие, когато приходите ускориха ръста си със 7 на сто на годишна база, докато печалбата се повиши с 8,9 на сто до 36,3 млн. евро, а през първото тримесечие нарастването бе от 10,7% на годишна база.

Увеличението на оперативната печалба (EBITDA) на А1 спрямо третото тримесечие на миналата година е с 6,6% до 40 млн. евро, като основната причина е ръстът във фиксирани услуги и собственото съдържание, както и по-добър резултат от продажбата на устройства. Въпреки това, както споменахме, това е трето поредно тримесечие със забавяне на темпа на растеж на този компонент. 

Финансовите данни от последното тримесечие изключват еднократния приход от правно споразумение на телекома през третото тримесечие на 2017 г. с цел реална съпоставка на резултатите.

Припомняме, че през май 2018 г. А1 се ребрандира с мащабна комуникационна кампания, което според компанията е спомогнало за по-добра разпознаваемост на пазара на компанията и е внесло позитивен импулс в продажбите на нейните услуги.

Отделно през това тримесечие телекомът стартира и редица нови продукти за българския пазар, като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които имат за цел да диверсифицират приходите на компанията.

Собствените ТВ спортни канали на А1 MAX Sport също така добавиха редица важни първенства в портфолиото, като УЕФА Шампионска лига и испанската La Liga, и вече имат позитивно влияние върху броя клиенти на фиксирани услуги и средния приход от фиксирана линия. графика графика

Поради тези причини, както и поради увеличаващия се брой на бизнес абонатите в мобилния сегмент, приходите от мобилни услуги на А1 отбелязват ръст от 0,5% на годишна база до 70,4 млн. евро. Приходите от фиксирани услуги също се увеличават с 12,0% до 26,2 млн. евро за периода заради успешното предлагане на корпоративни ICT и cloud базирани решения и повишеното търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти. Приходите от устройства бележат увеличение от 24,0% до 14,4 млн. евро заради стабилен ръст на търсенето на все по-модерни смарт устройства.

Средният приход от абонат нараства с 2,6% до 5,8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0,8% до над 3,5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10,2% до 513 хиляди, продиктуван от законовото ограничение на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 0,8% до над 4 милиона.

Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% през третата четвърт до над 1 милион, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Вижте повече във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:51 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 12 rate down comment 1
ABBA
преди 6 години
КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ЕСАМО КОМИСИЯ,КОЯТО ДАНЪКОПЛАТЕЦАТРЯБВА ДАДУНДУРКА И ХРАНИ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 15 rate down comment 2
ABBA
преди 6 години
A1 нагло мамят клиентите си, като ги лъжат, че не могат да им предложат договор на същата цена.ЗААААААДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е по скъп тарифен план!Тиквата, Рапона, Цацата, Шиши, Шматката и Големите *** разбира се изобщо това не ги касае!Проблема на най-бързо измиращата нация е само проблем на най-бързо измиращата нация!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 12 rate down comment 3
sdar
преди 6 години
Така е. Отдавна отминаха годините когато Виваком/БТК имаха нормален мениджмънт в който имаше и чужденци знаещи какво правят. Визирам периода около 2000-2010г. След това всичко тръгна бавно и славно по пързалката, останаха само българи и всеки гледа да закрепи положението за момента, без никаква визия за следващите дори 5г.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 1
khao
преди 6 години
така е било винаго от както дойдоха австрийците за първи път... кой тури оная прежда ?и като шефа беше австриец пак беха до дъното и пак се крадеше с гАз. Ментел е един от малкото лоши примери на чужди инвеститори дето за нищо не стават !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 2
sdar
преди 6 години
Точно казано. А1 сами си изпъдиха кадрите, между другото повечето от които се преместиха в Теленор, като ги замениха с кадри от Виваком. Според мен от там и тръгна проблема, защото кадрите от Виваком са свикнали да имат наготово повечето неща (инфраструктура) и як гръб (капитал). Май затова и А1 последната година изпадна в застой.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още