Основателят на облачната компания Salesforce Марк Бениоф и съпругата му Лин са договорили закупуването на списание Time от Meredith Corp. за 190 млн. долара в кеш, присъединявайки се към групата технологични милиардери като Джеф Безос, които купуват печатни издания, изпаднали в затруднения.
Ходът дава на 53-годишния предприемач, един от лидерите в префокусирането на компаниите от ползване на софтуер към облачни услуги, нова роля – медиен магнат, коментира Bloomberg.
Трансакцията напомня за придобиването за 250 млн. долара на Washington Post от Безос през 2013 г. Покупката даде в ръцете на Безос 140-годишния вестник, получил редица награди Пулицър, но и го постави срещу президента Доналд Тръмп, който нарича вестника „скъп лобист“ на Amazon.com.
Бениоф, чието нетно богатство възлиза на 6,5 млрд. долара, е главен изпълнителен директор на Salesforce, но сделката не е свързана с технологичната компания, се посочва в изявление. Семейство Бениоф купуват медийния бранд в лично качество.
„За нас е чест да се погрижим за една от най-важните медийни компании и емблематични брандове в света“, казват те в изявление от неделя. „Time винаги е било доверено отражение на състоянието на света и ни напомня, че бизнесът е една от най-големите платформи за промяна“.
Meredith, която е известна с изданията си като Better Homes & Gardens, купи Time като част от придобиването за 1,8 млрд. долара на Time Inc. през януари. Малко след това обаче тя предложи някои от най-големите имена за продажба, включително Sports Illustrated, Fortune и самото списание Time.
В неделя Meredith заяви, че сделки по останалите заглавия се очакват „в близко бъдеще“.
Wall Street Journal по-рано съобщи за сделката с Time, която се очаква да приключи в следващите 30 дни. Семейство Бениоф заявиха, че няма да се намесват в ежедневните решения на редакторския екип. Освен това планират да запазят сегашния лидерски екип на списанието.
Бениоф се опитва да засили репутацията си на граждански лидер чрез лична филантропия и корпоративно спонсорство на обществени проекти в родния си Сан Франциско.
Бениоф критикува Тръмп публично и чрез профила си в Twitter. В момент, в който Тръмп смята традиционните американски медии за личен враг, Бениоф купува високопрофилна медия, която е публикувала редица критични статии срещу президента от изборите насам. Бениоф ще спечели допълнителна платформа за мнението си с Time въпреки липсата му на намеса в редакторските решения.
Time, което е основано през 1923 г., от годишни се бори с упадък на печатните издания заради спада в рекламата. То обаче продължава да привлича над 100 млн. читатели онлайн и като печатно списание. Специалните му издания, включително "Човек на годината", също се следят внимателно от публиката.