През 2018 г. близо половината германци (39,3 млн. души при население от над 82 млн.) са четяли всекидневници, предава DPA, като се позовава на доклад на работната група за медийни анализи със седалище във Франкфурт . Това означава понижение с 1,3 милиона читатели от 2017 г. насам. Проучването не обхваща новините, получени по електронен път.
В момента печатните медии достигат до 55,8 на сто от германоговорящите на възраст над 13 години. През 2017 г. този дял е бил 57,9.
Най-популярен остава таблоидът Bild, четен всеки ден от 9,42 милиона души - но това означава спад от 350 000 читатели от миналата година.
Големите германски вестници като цяло са успели да запазят аудиторията си. Вестник Sueddeutsche Zeitung е спечелил 10 000 читатели през последната година, достигайки 1,25 милиона, a аудиторията на Frankfurter Allgemeine Zeitung е останала без промяна - със 760 000 читатели, а Die Welt е загубил 50 000, достигайки 660 000 читатели.
Спадът на броя на читателите през последните години отразява промяната на читателското отношение към печатните броеве, заяви Герхард Мюлер, директор на отдела за всекидневниците в работната група. "Въпреки това вестникът остава стабилно и качествено средство за реклама", подчерта той.
Проучването се основава на данните от над 130 000 души на възраст над 13 години, които са отговорили на въпроси за четените от тях печатни издания на всекидневници.