На фона на жестоката конкурентна война германските търговци на дребно Aldi, Lidl, Rewe и Сие започват да харчат сериозни суми за маркетинг и реклама. Дискаунтърите са похарчили през 2017 г. значително повече пари, отколкото година по-рано, пише германският вестник Welt am Sonntag, като се позовава на анализ на компанията за медийни и маркетинг консултации Ebiquity.
Според материала само Lidl, който е широко представен и в България и през уикенда откри един от първите магазини в Европа по нов модел, е похарчила през миналата година 273 млн. евро за реклама – рекордна стойност и ръст от 20 на сто на годишна база. Aldi Nord и Aldi Süd са вложили заедно 192 млн. евро – по-ниска сума, но при тях повишението е от цели 85%. Числата са за брутни рекламни разходи за класическите медии – телевизия, радио, печатна реклама и външна реклама и не включват онлайн рекламите. В сумата не влизат и разходите за каталози и онлайн присъствие.
Високите разходи на Aldi, Lidl и Co. са изумителни. В края на краищата по-рано дискаунтерите като Aldi едва се рекламираха. Стратегията им тогава беше ясна: колкото по-малко пари изразходвате за реклама, толкова по-евтини ще са цените в магазина. Това продължи дълго време. Но сега Aldi, Lidl и Сие очевидно мислят по различен начин.
Учудващо е, че не непременно цените на продуктите са в центъра на рекламите. Сега се подчертава качеството на стоките и имиджа на компаниите, казва Хелмут Фишер, главен изпълнителен директор на Ebiquity за немскоговорящите страни.
Това се отнася и за операторите на супермаркети като Rewe и Edeka, чиито рекламни разходи обаче се увеличили с по-малки темпове. Така например Rewe (към която спада и опериращата в България Billa, б. ред.) е изхарчила през миналата година около 141 млн. евро, докато Edeka е вложила в реклами 133 млн. евро. Така, търговците на хранителни продукти в Германия са инвестирали през последните пет години около 5 млрд. евро в реклама.
Повишаването на рекламните разходи е израз преди всичко на ожесточената конкуренция в търговията с храни. С повече от 170 млрд. евро годишен оборот това е най-големият отрасъл на търговията, но темповете на растеж са слаби. Потребителите са похарчили с 3% повече за хранителни продукти през 2017 г., отколкото през предходната година, показват данни на Германската търговска асоциация (HDE). Ако се изключи инфлацията при хранителните стоки, остава мижав ръст от 1,1%.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините