Европейската комисия одобри днес придобиването на американската медийна компания Scripps Networks Interactive от конкурента ѝ Discovery, но с някои допълнителни условия, съобщават от пресслужбата на Комисията. Сделката, която бе обявена през август миналата година, е на стойност 12 млрд. долара.
И двете компании са доставчици на платени телевизионни канали на дистрибутори в Европейското икономическо пространство. Scripps е особено активна във Великобритания, където управлява UKTV заедно с ВВС, и в Полша чрез TVN, придобита от американската компания през 2015 г.
Според ЕК предложената сделка няма да доведе до проблеми с конкуренцията във Великобритания, но в Полша тя носи риск да засили позицията на Discovery при преговори с местните доставчици. Причината е придобиването на определени канали, които са особено важни за основните пакети с платени телевизионни канали.
За да адресира опасенията на ЕК, Discovery се е ангажирала да направи полските канали TVN24 и TVN24 Bis достъпни за сегашни и бъдещи дистрибутори в Полша на разумна такса, определена въз основа на сходни споразумения. Ангажиментът ще остане в сила в продължение на 7 години.
Към Discovery спадат каналите Discovery Channel, DMAX и Eurosport. Със сделката за Scripps сега Discovery си осигурява и каналите Travel Channel, Food Networks и HGTV, част от които се предлагат и от български кабелни оператори. Заедно двете компании контролират почти 20 на сто от американския пазар на платени телевизионни канали.