С 3 на сто се очаква да нараснат през 2018 г. рекламните инвестиции в България, като основният двигател за това остава телевизията, но все по-голям дял има дигиталната реклама, в частност мобилните и програматик решения*, както и социалните медии. Това става ясно от представения последен доклад за разходите за реклама на глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network.
Прогнозите за страната ни са за тройно увеличение на разходите, които компаниите ще направят за програматик и близо двойно - за инвестициите в мобилна реклама през тази година. Това се отразява и на маркетинг инвестициите в социалните медии у нас за 2018 г., където се очаква разходите за мобилна реклама окончателно да детронират тези за десктоп реклама.
В глобален план докладът предвижда увеличението на инвестициите в реклама през 2018 г. до 589,5 млрд. долара. Въз основа на данните, получени от 59 държави, докладът предвижда ръстът на световните разходи за реклама да достигне до 3,6% в сравнение с 3,1% през 2017 г. Събитията през 2018 г., които се очаква да стимулират растежа на рекламните разходи, са Зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.
В глобален план дигиталните медии вече са водещата медийна платформа в разпределението на разходите за реклама и през 2018 г. категорично изпреварват телевизията. За следващите 12 месеца се предвижда инвестициите в дигитална реклама да отхапят над 38% дял от общите разходи за реклама, изпреварвайки телевизията, която остава с 35,5% дял от общия медиен бюджет. В България обаче делът на телевизията като дял от общите медийни инвестиции все още остава висок - около 55%.
Изменение на глобалните разходи за реклама по медии (в % на годишна база)
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.