Опитвайки се да увеличи броя на платените си абонаменти, New York Times намалява от днес двукратно броя на месечно безплатните статии, предава Bloomberg.
От петък повечето абонати, които не си плащат, ще могат да четат само пет статии, а не 10, преди да бъдат помолени да започнат да плащат.
Това е първата промяна в системата за плащания от пет години насам. Основният абонамент за вестника с неограничен достъп до уебсайта и всички новинарски приложения струва 15 долара на месец.
Скандалите около администрацията на Доналд Тръмп и обвиненията в сексуално насилие в Холивуд вече допринесоха за нарастването на абонаментите на Times, които скочиха с 60% през септември спрямо същия период година по-рано до 2,5 млн.
С девиза си за журналистика "на най-високо ниво" Times реши, че това е подходящият момент да експериментира с по-лимитирано безплатно предоставяне на онлайн съдържание, казва Мередит Копит Левиън, изпълнителен вицепрезидент и главен оперативен директор на New York Times Co.
„Това е много горещ новинарски цикъл“, казва Левиън. "Смятаме, че сега е добър момент да демонстрираме на хората, че висококачествената журналистика е нещо, за което трябва да се плати", допълва тя.
Тъй като Facebook и Google завладяват все по-голям дял от пазара на онлайн реклами, издателите – от New York Times до Conde Nast, се опитват да преместят своя цифров бизнес от продажба на реклами към убеждаване на читателите да плащат за журналистиката им.
Насърчен от търсенето на новини около президента Доналд Тръмп, абонаментният бизнес на Times процъфтява през изминалата година. Times добавя 154 хил. цифрови абонамента през последното тримесечие, което е 14% увеличение на броя на новите клиенти на годишна база, въпреки че много от тях са се регистрирали чрез промоционални сделки и могат да се откажат по всяко време.
Този бум се отразява и на цената на акциите на Times Co., които скачат с 41 на сто тази година.