Фалшивите новини създават фалшиви очаквания и вярвания и това влияе върху бизнеса, коментира пред Bloomberg TV Bulgaria ръководителят на комуникациите в ЧЕЗ България Мария Дойчинова. Тя посочи, че начина на позициониране в обществото на компаниите, дали ще са успешни и ще могат да продават, дали потребителите ще им вярват и компаниите печелят уважението на хората, се определя именно от получаваната информация.
Дойчинова беше категорична, че „белият, прозрачният, чистият бизнес“ губи от фалшивите новини, защото големите компании спазват правилата и не могат да си позволят да „играят тази игра с потребителите, институциите или самото общество“.
Като пример как фалшивите новини се отразяват върху бизнеса тя посочи още и насаждането на негативно отношение към компаниите, предоставящи комунални услуги. „Винаги се създава усещането, че те лъжат и надуват сметките“, категорична беше Дойчинова.
Според нея такива обществените нагласи оказват определен натиск върху институциите, вследствие на което пазарните условия се влошават за компаниите. А те започват да получават по-малко приходи и следователно услугата им не може да се подобрява.
Тя призова компаниите винаги да опровергават фалшивите новини и приветства инициативите на големи медийни компании да филтрират този тип новини.
Какво каза още Мария Дойчинова пред Bloomberg TV Bulgaria можете да видите на сайта на телевизията.