IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google има план за помиряване с медиите?

Търсачката прави опити да помогне на медиите да насърчават потребителите да се абонират за достъп до съдържание

10:49 | 21.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Не е тайна, че Google и медиите имат трудни отношения и немалка част от това се дължи на проблемите, които медиите имат в превръщането на потребителите на търсачката на Google в плащащи си абонати, пише Engadget.

Защо да си платите, когато можете да прочетете един текст безплатно? Това скоро може да се промени, след като потребителите бъдат стимулирани повече да се регистрират. Компанията вече провежда тестове с New York Times и Financial Times, като целта е да се насърчи ръстът на свиващите се абонаменти. Това не е съвсем добра новина за потребителите, които предпочитат безплатни новини.

Нещо повече, Google ще помогне на медиите да разберат кой може да се абонира, да преценят колко от читателите са готови да платят и като цяло да ускори процеса по абониране. Макар че все още не е ясно как ще се случва всичко това, компанията коментира пред Bloomberg, че ще включва едновременно таргетиране и услуги за мобилно разплащане.

Освен това Google експериментира с намаляване на броя на статиите, които може да прочетете безплатно на някой уебсайт, когато кликнете на заглавия от списъка с резултати в търсачката. Интернет гигантът в момента изисква новинарските сайтове да предлагат поне по три безплатни статии на ден, ако искат да имат по-забележимо позициониране, но се тества и по-малка бройка, за да се види дали ще проработи. Повече по тази тема ще чуем през септември, твърди Engadget.

Няма гаранция, че някоя от тези стъпки ще проработи. Има голям шанс много хора просто да започнат да избягват четенето на уебсайтове, фокусирани върху абонамента. Въпреки това ходовете могат да помогнат за спадането на напрежението на медиите, които са в спор с Google. Най-малкото – може да помогне да си отговорим дали Google може да направи нещо по въпроса с абонирането. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:09 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още